Yazar: Asuman Bayrak
Krizler, çoğu zaman bir şirketin yaşamında dönüm noktaları oluşturur. Yetkinlikte ün kazanmak, organizasyona şekil vermek ve önemli sorunları irdelemek için fırsatlar yaratır. Çoğu krizde zaman çok değerli olduğundan ve kaynakların verimli kullanımı can alıcı önem taşıdığından, şirket yöneticilerinin tek ihtiyacı stratejik bakış açısıdır.
Ters gidebilecek her şey, ters gidecektir.
Murphy Yasası
Bu yazıda, Marjinal Porter Novelli’nin Kriz Yönetimi hizmeti “Krizantem”den bazı satır başları sunmak istiyoruz.
Küresel ekonomik krizin doğru iletişimi için cevap verilmesi gereken sorular:
1. Krizin şirketimize yansımaları neler olabilir?
2. Krizin şirketimize yansımasının sonucunda etkilenecek sosyal paydaşlarımız kimlerdir? Etkileri ne olacaktır?
3. Krizi aşmak için aldığımız önlemler nelerdir, önlemlerin sosyal paydaşlara etkisi nedir?
4. Sosyal paydaşlara alınan önlemleri aktarmak için kullanılacak iletişim araçları ve tonu nasıl olmalıdır?
Ekonomik kriz döneminin iletişim reçetesinde ilaçları sıralayalım:
1. İletişim harcamalarınızı listeleyin.
2. Listenizdekilerin verimlilik analizlerini (varsa) sıralayın.
3. Mevcut kalemlerin yerine koyabileceklerinizi sıralayın.
4. Yenilerin verimliliklerini nasıl hesaplayacağınızı öğrenin, hesaplayamıyorsanız listeden çıkarın.
5. Potansiyel müşterilerinizi nereden bulacağınızı listeleyin.
6. Oralarda nasıl var olabileceğinize bakın.
7. Ve harekete geçin.
Son tavsiye: Kriz dönemlerinde iletişiminizi kesmeyin, iletişiminizin verimliliğini ölçün.