Yazar: Gülşen Erkılıç
Tam olarak 1996 ile 2011 yılları arasında doğan Z kuşağı ya da jenerasyonu, dünya nüfusunun yüzde 25’ini oluşturuyor ve yakın gelecekte, satın alma gücü diğer kuşaklardan bu kuşağa geçecek. Çoklu platform medya şirketi Awesomeness, Y kuşağının genç kardeşleri Z kuşağının davranışlarını, araştırma şirketi Trendera‘yla birlikte analiz etti.
Awesomeness’a göre, bu yaş aralığındakiler için markalı içerik üretenlerin bu kuşak hakkında bilmesi gereken öncelikli kelimeler arasında; stresli, global, tedbirli, akışkan kişilikli, kuralları yıkan, niş ve teknolojinin içine doğmuş yer alıyor.
Bütün bu kavramlar mantıklı geliyor çünkü Z kuşağından başka dijitalle doğan ve büyüyen bir nesil daha yok. 1996-2011 doğumlu kişiler, yüksek hızlı internet bağlantısı, akıllı telefon, sosyal medya ve haber alma çağının içinde doğdu ve büyüyor.
Araştırmaya göre, gençlerin yüzde 53’ü sosyal medyanın, yüzde 42’si teknolojinin ve yüzde 28’i ise siber zorbalığın, nesillerine etkileyen başlıca kavramlar olduğunu düşünüyor.
Dijital dünyaya doğuştan adapte olan Z jenerasyonunun yüzde 62’si kendini bireysel olarak değil, dijitalde daha rahat ifade ettikleri söylüyor.
Z kuşağının kullandığı ilk 5 sosyal platform şöyle sıralanıyor: YouTube (%79), Facebook (%78), Instagram (%69), Snapchat (68) ve Twitter (%49).
Gençlerin yüzde 71’i video içerik tüketiyor. Üçte biri ise bu içerikleri mobil cihazlardan görüntülüyor.
Awesomeness Marka İşbirlikleri Başkan Yardımcısı Harley Block, “Platform özelinde mobil optimizasyonlu ve eğlenceli içerikler yaratmak, Z kuşağı için vazgeçilemez. Günde 68 video izliyorlar. Bu da izleyicinin, bir öncekinden daha hızlı içerik seçtiğini gösteriyor” diyor. Z jenerasyonundan bireylerin yüzde 52’si, videoların tamamını eğer kendilerini güldürebiliyorsa izlemeye devam ediyor.
Awesomeness, ulaşılması zor olan bu kuşağa erişebilmek için ilgi çekici içerikler yaratmanın yanı sıra, elde ettiği içgörüleri, aynı kitleye hitap etmeyi hedefleyen pazarlamacılarla da paylaşıyor. Z kuşağının 3’te 1’i herkesin eşit olduğu görüşünü savunuyor.
Yüzde 80’i siyahilerin hayatına önem verilmesi gerektiğini, yüzde 74’ü trans bireylerin haklarını ve yüzde 63’ü de feminizmi savunuyor. Büyük bir çoğunluğu, bu hareketlerin toplum tarafından kabul edilmesi gerektiğini düşünüyor.
Bu kadar geniş bir kimlik bilincine ve kabullenmeye sahip olsalar bile, her 5 Z kuşağı gencinden 1’i Instagram’da kendisini daha rahat ifade edebildiğini, alternatif ve özel bir hesabının olduğunu itiraf ediyor.
Kaynak: https://www.dijitalajanslar.com/z-kusagi-nedir-ve-nasil-icerik-tuketir/