İş konularında yazan ve danışmanlık veren Phyllis Ross, “Müşteri Sadakatinin 7 Sırrı” adlı makalesinde, müşteri sadakatini oluşturmada tutarlılığın ve güvenilirliğin önemine değiniyor:
“Tutarlılık ve güvenilirlik. Bir hizmeti ilk kez sunduğunuzda, harika bir iş yapmış olursunuz. İkinci sefer, o kadar da büyük bir iş yapmış sayılmazsınız. Üçüncü seferde, ortaya çıkmanız gereken zamandan bir saat önce her şeyi iptal edersiniz. Kendinizi bu tanıma dahil ediyor musunuz? Öyleyse, büyük ihtimalle, geniş bir müşteri tabanına sahip değilsiniz. Bugünlerde, herkesin iş programı son derece yoğun. Sadık müşterilere sahip olmak, müşterileri tarafından tutarlı ürün sunduğuna inanılan ve söz verdiği şekilde hareket eden bir işadamı olmak demektir. Örneğin, yaşadığım muhitte çok sayıda kuru temizlemeci açılıp kapanıyor. Ben ise 20 yıldır aynı kuru temizlemeciye gidiyorum. Çünkü, giysilerimin söz verilen zamanda hazır olacağına, mükemmel biçimde ütülenmiş ve düğmeleri tam olarak teslim edileceğine eminim. Böyle güvenilir bir hizmet alıyorken, neden rekabetçi ortamdan yararlanmaya çalışayım ki?
E-BÜLTEN
parlak fikir köşesi
Tutarlılık ve Güvenilirlik