Avrupa'daki dört yeni otomobil satışından neredeyse biri plug-in elektrikli araç olsa da şarj altyapısının özellikle kırsal alanlarda talebi daha iyi karşılaması gerekiyor. Bu arada, insanların yolunun pek düşmediği köylerin de ekonomisine katkıda bulunabilecek.
Renault, Fransız sürücüleri özel şarj noktası sahipleriyle buluşturan uygulama tabanlı bir platform olan Plug Inn ile her iki sorunu da çözmeyi hedefliyor. Uygulama, sürücülerin bir şarj cihazından yer ayırtmasını ve gidip aracını doldurmasını kolaylaştırıyor. 475 binden fazla olduğu tahmin edilen konut şarj cihazı sahipleri için Plug Inn, diğer EV meraklılarına kazanacakları potansiyel kârları gösteren bir finansal gösterge tablosu da sunuyor.
Renault'nun Plug Inn kampanyasının (Publicis tarafından geliştirilen) gösterdiği gibi, gezginler araçlarının şarj olmasını beklerken, yöredeki mağazalarda, kafelerde ve restoranlarda köy ekonomisine katkıda bulunuyor ve “bu şarjla kaç km gidebilirim” kaygısını şarj turizmine dönüştürüyorlar.
Trendwatching, Mayıs 2022, Renault's app connects EV drivers to home chargers in French villages (trendwatching.com)