Şirket CEO’ları arasında yapılan bir araştırma, bu kişilerin bizzat pazarlama aktivitelerine ayırdıkları zamanın, 60 saat üzerinden ortalama 17 saat olduğunu gösteriyor. Bu da planlama, strateji oluşturma ve satış ile geçirdikleri zamanın %25’inden fazlası demek.
Yeterince meşgulsünüz, değil mi? Nasıl daha fazla zaman bulabilirsiniz? Pazarlama için daha fazla zaman ayırmanın basit yolları şöyle:
1) Pazartesiden perşembeye kadar akşamları TV seyretmeyin. Bu zamanı, listeler oluşturmak, satış mektupları yazıp üretmek, web sitenizi güncellemek, notlar yazmak ve hem müşterilerinize, hem de müşteri adaylarınıza e-postalar göndermek için harcayın. Her akşam 2 saat, 450 saatin üzerinde ek zaman demektir. Neredeyse 19 tam gün pazarlama.
2) Yanınızda bir “pazarlama projeleri dosyası” taşıyın. Randevularınız için beklerken, tren ya da otobüs ile seyahat ederken ve trafikte sıkışıp kalmışken geçirdiğiniz zamanı, pazarlama projelerinizin bölümleri üzerinde çalışmak için kullanın. Günde birkaç dakika, yılda birkaç verimli saat kazandırabilir.
3) Mahallenizdeki bir lisede ya da süregiden eğitim programlarında haftada bir gün akşam sınıfına ders verin. Öğrenciler, müşterilere dönüşebilir ya da hizmetlerinizi tanıdıkları işadamlarına anlatabilirler.
4) Sivil, hayır ve iş kurumlarına gönüllü olarak profesyonel hizmet verin. Yeni müşteri kazanmak ve diğerlerine uzmanlığınızı kanıtlamak için iyi bir yoldur.
E-BÜLTEN
parlak fikir köşesi
Pazarlamaya Ne Kadar Zaman Harcıyorsunuz?