Yazar: Defne Sertel
Bazen fotoğraflar bir hikayeyi sözcüklerden çok daha iyi anlatır. Eğer bu gerçeği dikkate alır ve basın bültenlerinizi ilgi çekici fotoğraflarla destekleyecek olursanız, hikayenizin yayınlanma olasılığı da çok daha yüksek olacaktır. Bu sebeple PR faaliyetlerinizde fotoğrafın önemini göz ardı etmeyin ve fotoğrafı kendi yararınıza kullanabileceğiniz durumları daima aklınızın bir köşesinde tutun.
Öncelikle kendinizi fotoğraf editörlerinin yerine koyun. Sizce okuyucuların ilgisini nasıl bir fotoğraf çeker? Teknik kalite açısından zayıf, tekdüze bir fotoğrafın yayınlanma şansı hiç yok gibidir. Ayrıca, editörlerin sözleşme imzalayan ya da gülümseyerek el sıkışan yönetici fotoğraflarını almaktan fenalık geçirdikleri de bir gerçektir. Bu yüzden herhangi bir etkinlikte fotoğrafçınızı etkinliğin mesajı hakkında iyi bilgilendirin ve kafanızdaki görüntüler için gerekli tüm ayarlamaları önceden yapın. Bunun yanı sıra fotoğraf arşivinizde de aynı etkinlikle ilgili pek çok ilgi çekici fotoğrafı saklayın ki basın mecralarına her seferinde aynı fotoğraf gitmesin.
Fotoğraf ile ilgili aslında çok belirgin şekilde ortada olan ancak yine de bir o kadar dikkat edilmesi gereken bir nokta da, fotoğrafçının çalışacağı konuyu iyi anlaması ve okuyucuya iletilmek istenileni net şekilde ortaya koymasıdır. Fotoğrafın gereksiz detaylarla dolu olması ya da fonun çok karmaşık olması konunun açık şekilde anlaşılmasını engelleyebilir. Fotoğrafın siyah-beyaz basılması durumunda resmin öznesinin fonla karışmayacak ya da kontrast renklerden oluşan bir görselin siyah-beyaz basıldığında bir karaltı olarak çıkmayacak olmasına dikkat edin. Benzer şekilde açık renkli bir zemin siyah-beyaz basıldığında sıkıcı bir gri ton ile karşınıza çıkabilir.
Önemli Olan İnsanların Dikkatini Çekmek
PR fotoğraflarının, ürünü olabilecek en iyi şekilde sunması ve göz alıcı olması büyük önem taşır. Eğer ürünü insan ile bağdaştırarak sunacak olursanız, fotoğraf ve ilgili haber çok daha fazla dikkat çekecektir. Örneğin çok sevimli bir oyuncak hayvanı sevimli bir çocuğun kucağındayken görüntüler ve insan sıcaklığını içeren fotoğraflar gönderirseniz ürün ve haberinizin ilgili mecralarda yer alma şansı çok daha fazla olacaktır.
Aslında ideal olanı editörlere seçim şansı tanıyarak birden fazla fotoğraf sunmaktır; böylelikle onlar da kendilerine göre en iyi olanı seçebilirler.
Birkaç İpucu Daha
· Eğer el sıkışan ya da ödül alan kişilerin fotoğrafını çekiyorsanız kişilerin arasında fazla boşluk olmamasına ya da konu ile ilgisi olmayan kişilerin arka planda yer almamasına dikkat edin. Sırada bekleyen insan grupları yaratmamaya dikkat edin. Fotoğrafa tanıtmak istediğiniz ürünü de katarak hareket getirmeye çalışın.
· Mikroçip gibi bir ürünün ne kadar küçük olduğunu fotoğrafta vurgulamak istiyorsanız ürünü madeni para ya da benzer bir nesneyle birlikte çekin. Böylelikle ürününüzün boyutu daha net algılanacaktır. Ayrıca mecralara ürünlerin hazır ambalaj çekimlerini göndermeyin. Böyle durumlarda editörler, genellikle kendi resimlerini kullanırlar ve ambalaj çekimlerine yer vermezler.
Nihayet yukarıda belirtilen niteliklere sahip, dikkat çekici fotoğraflarınızı hazırladınız ve bunları ilgili mecralara göndermek üzeresiniz. Artık yapmanız gereken, bunları doğru metin ile ve çarpıcı bir manşet ile ilgili kişilere sunmaktır. Tüm bunları yaptıktan sonra birbirini destekleyen PR araçlarının etkisini izlemeye bakın. Görselliğin önemini, elde edeceğiniz sonuçlarla daha iyi anlayacaksınız.
Kaynak:About.com Advertising Guide adlı siteden çevrilmiştir.