parlak fikir köşesi
Önce Çözün, Sonra Tartışın
İş konularında yazan ve danışmanlık veren Phyllis Ross, “Müşteri Sadakatinin 7 Sırrı” adlı makalesinde, müşteri sadakatini oluşturmada müşteri memnuniyetinin önemine değiniyor:
“Önce sorunu çözün, sonra tartışın. Teknoloji sektöründe çalışan oğlum Richard Ross’un parolası bu. Richard’ın görüşüne göre, hata yapan bir şirketin ilk hareketinin hatanın nedenini araştırmak olmasından daha sinir bozucu bir şey yok. Siz bunu yaparken, sorun halen orada duruyor ve muhtemelen daha kötüye gidiyor. Bunun yerine, en hızlı ve etkin çözümü bulun. Kalıcı bir çözüm olmayabilir; ama en azından hasar kontrolü yapmış olursunuz. Daha sonra, müşterinizi, sizinle birlikte geriye dönüp durumu değerlendirmeye davet edin.”