Pazarlama mesajınızı oluştururken, bir Eşsiz Satış Önerisi, ya da ESÖ, yaratmak çok yararlıdır.
ESÖ nedir? ESÖ, “Neden rakiplerinizin yerine sizinle iş yapayım ki?” sorusuna açık ve net yanıt verir.
ESÖ, müşterinizin şirketinizi ürün ya da hizmetinizle özdeşleştirmesini sağlamak için, pazarlama amaçlı yazılarınızda tekrarlanarak kullanılabilir.
ESÖ geliştirmenin başlıca iki yararı vardır. Birincisi, işinizi mevcut ve potansiyel müşterilerin gözünde farklı kılar. İkincisi, ekibinizin ESÖ vaadini yerine getirmeye odaklanmasını sağlar ki, bu da dahili performansınızı iyileştirmenize yardımcı olur.
Örneğin, “Taze, sıcak pizza, 30 dakikada ya da daha kısa sürede, garantili teslim edilir” sözünü duyduğunuzda aklınıza kim gelir?
Dominos, bu ESÖ ile, eve teslim pizza pazarına hakim olmuştur. Dikkat edin, Dominos, pizzanın lezzetli olduğunu asla vaat etmemiştir.
Bir Dominos teslimat görevlisinin, böyle bir ESÖ sunmayan rakip bir firma çalışanıyla karşılaştırıldığında nasıl davranacağını düşünüyorsunuz? Dominos’daki ekibin, ESÖ’nün gerçekleşmesini sağlayacak sistemler geliştirmek amacıyla ciddi çaba harcadığı kanısında mısınız?
“Sevimli laflar”dan kaçının. ESÖ’nün, 25 ya da daha az sözcükle ifade edilmesi gerekmez. ESÖ, performans standartlarından oluşan ayrıntılı bir set olabilir ve alıcı açısından gerçekten önemli bir ihtiyaca yanıt verdiğinden emin olunması için test edilmelidir.
E-BÜLTEN
ipuçları
Eşsiz Satış Önerisi