Çeşitli eşantiyonların verildiği tanıtım kampanyalarının çoğunda, kazanan müşteriler, genellikle ödüllerini almak için ilgili şirkete ulaşmak zorunda kalırlar. Unilever’in deterjan markası Omo, Brezilya’da gerçekleştirdiği bir uygulamayla, ödülleri müşterilerinin evlerine götürmek için GPS teknolojisinden yararlandı.
“Omo İle Yeni Birşey Dene” adlı tanıtım kampanyasıyla, tüketicilerin ürünün leke çıkarıcı yeni formülasyonu hakkında konuşturulması hedeflendi. Omo, halihazırda Brezilya’daki deterjan satışlarının yarısını elinde tutuyor. Şirket, söz konusu hedefe ulaşmak için ülke genelinde 50 deterjan kutusunun içine GPS cihazı yerleştirdi. Her bir cihaz, kutu süpermarket rafından alınır alınmaz aktif hale gelecek biçimde tasarlandı. Böylece, Omo’nun tanıtım ajansı Bullet, kutuyu, satın alan tüketicinin evine kadar takip etme olanağı buldu. Brezilya’nın 35 şehrine dağılan özel ekipler, yalnızca evlere değil belli apartman dairelerine de yoğunlaşabilen teknolojiyle donatıldı. Kazananlar, bir cep video kamera sahibi olmanın yanı sıra Unilever’in evsahipliğinde dışarıda eğlenceli bir gün geçirmeye davet edildiler. Suç oranının yüksek olduğu bölgelerde yaşayan tüketiciler için -böyle bir durumda tüketiciler Bullet temsilcilerine kapıyı açmak istemeyebilirlerdi- ekip kanıt olarak kutunun içindeki GPS cihazının zilini çaldırdı. Ayrıca, ödül kazanan her kutunun içine bir açıklama yerleştirildi. Son olarak, kampanyanın web sitesinde kazananların nerede oturduklarını gösteren bir harita ile eşantiyonların video görüntüleri yayınlandı.
E-BÜLTEN
parlak fikir köşesi
Deterjan Markasından GPS’li Kampanya