Çok sayıda profesyonel elektrik ve ısıtma/havalandırma firması, pazarlama aracı olarak bir “kayıt defteri” kullanır. Bu “geride bırakılan” defter, müşterilere gelecekteki bakım tarihlerini ve hane halkının ekipman yönetimine ilişkin diğer önemli gerçekleri takip etme imkanı verir. Kayıt defterleri, aynı zamanda firmanın temas bilgilerini içerir ki bu da müşterileri söz konusu firmadan düzenli olarak hizmet almaya teşvik eder.
“Kayıt defteri” kavramını hizmet işine uyarlamaya ne dersiniz? Aşağıda bunun nasıl uygulanabileceğine dair bir iki örnek bulunuyor:
Eğitim Danışmanı: Öğrencilere yönelik bir kayıt defterinde belli bir amaca ulaşmak için alınması tavsiye edilen dersler ile bu derslerin üç-altı aylık süreçte sunulduğu tarihler yer alır.
Kurumsal Hediyeler: Bir müşterinin müşterilerine hediye gönderilen tarih ve zamanların yer aldığı bir kayıt defteri kullanılır. Burada, tatiller ve şirket yıldönümleri etrafında dönen gelecekteki hediyeler için planlama tarihleri de bulunur.
Charter Turları/Toplantı Planlama: En son yapılan charter/toplantı hakkında bilgilerin listelendiği bir kayıt defteri kullanılır. Burada, müşteriye “toplantı bakım” programını takip etmede yardımcı olabilecek, tavsiye edilen planlama tarihleri ve son tarihler de bulunur.
E-BÜLTEN
parlak fikir köşesi
Daha İyi Hizmet İçin Bakım Kayıt Defteri