Barbie'nin yeni bir reklamında "Ya bireyler daha empatik olsaydı? Her arkadaşımız, daha cömert olsaydı? Her meslektaşımız daha sabırlı olsaydı? Her topluluk, daha kapsayıcı olsaydı? Ve her lider, daha anlayışlı olsaydı?" Bu reklam, daha fazla çocuk bebeklerle oynar ve yetişkin benliklerine taşıyacakları sosyal beceriler ve empati geliştirirse dünyanın daha iyi bir yer olacağını düşündürüyor.
BBH tarafından oluşturulan kampanya, Barbie tarafından yaptırılan ve bebek oyununun etkilerini keşfetmek için nöro-görüntülemenin kullanıldığı araştırmalar üzerine kurulu. Sonuçlar Ekim 2020'de yayınlandı. Araştırmalara göre, bebeklerle oynamak, bir çocuk tek başına oynuyor olsa bile, çocukların sosyal işlem becerilerini ve empatik akıl yürütmeyi geliştirmelerine izin veren beyin bölgelerini aktive ediyor.
Neden şimdi? Geçen yıl ABD'de yapılan bir çalışmada, insanların yaklaşık % 50'si zihinsel refahlarına daha fazla önem verdiklerini belirtti. Markalar çalışanlarını ve müşterilerinin empati kurmalarına ve duygusal dayanıklılıklarını güçlendirmelerine yardımcı olmak için onlara hangi araçları sunabilir? Düşünün.
Kaynak: TrendWatching BV. Mayıs, 2021.