Panasonic, kurumsal güçlükleri aşmak için ipuçları paylaşıyor
Panasonic TOUGHBOOK ürünleri fazlasıyla dayanıklı yapısıyla en zorlu koşullara bile kolaylıkla dayanabiliyor, cihazların kullanıcıları ise baskı altında başarıyla çalışabiliyor. Ancak her şeye rağmen işler daha akıllı bir şekilde ilerleyebilecekken ekipler neden daha fazla efor sarfetsin? Bunun için Panasonic Dijital Dönüşüm, cihaz ve veri güvenliği, tedarik zinciri, müşteri beklentisi ve sürdürülebilirlik olmak üzere 5 alanda çeşitli ipuçları paylaşıyor.
1. Dijital Dönüşüm
Şirketlerin daha üretken, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde faaliyet göstermesine yardımcı olan dijitalleşme ve otomasyon projeleri, sektöründen bağımsız olarak her şirketin en büyük öncelikleri arasında yer alıyor. Öte yandan hızlı ve etkili bir şekilde uyum sağlamanın yarattığı baskıdan ötürü dünyanın dört bir yanındaki şirketlerin en büyük güçlüklerinden birisi oluyor.
Öyle ki Panasonic Connect 2023'te gerçekleştirdiği Breaking Down the Barriers to Digital Transformation[1] araştırmasına göre şirketlerin ortalama yüzde 15'i dijital dönüşüm projelerini tamamlayabilirken yüzde 40'ı da dijital dönüşüm alanında şirketlerinin rakiplerinin gerisinde kaldığını hissettiklerini söylüyor.
Bunun önüne geçmek için şirketler dijital dönüşüm hedefleri ve BT çözümleri ile ilgili kurumsal farkındalıklarını geliştirebilir, mevcut BT altyapılarıyla uyumluluğu göz önünde bulundurabilir, sürece kayıtsızlaştırmak gibi küçük ancak etkili başarılarla başlayabilir ve müşteri yolculuğunu iyileştirebilir.
Panasonic bu alanda İsviçreli bir inşaat mühendisliği firması olan KIBAG Bauleistungen ile en gelişmiş dijital şantiye ofisi oluşturmak için bir araya gelerek verimliliği artırdı ve belgelerin baskı alınmasını ortadan kaldırdı.
KIBAG Bauleistungen Dijitalleşme Proje Yöneticisi Manuel Weyermann, konuyla ilgili şunları söylüyor: “Ofisimizdeki ilgili iş akışlarının tamamını halihazırda dijitalleştirdiğimiz için son adımı da dijitalleştirmek mantıklı tek yöntem haline gelmişti.”
2. Cihaz ve veri güvenliği
Siber güvenlik ve veri gizliliği hala şirketlerin en önemli önceliklerinden birisi arasında yer alıyor. Veri güvenliğine yönelik siber saldırılar ve ihlaller ile uyumluluk düzenlemeleri her şirkete güçlük yaratıyor ve etkisi de çok büyük olabiliyor.
Peki şirketler güvenliğinin kontrolünü nasıl ele alabilir ve kişisel veriler ve GDPR gibi düzenleyici standartla uyumluluk söz konusu olduğunda sorumluluklarının tamamını yerine getirdiğinden emin olabilir?
Dünya Ekonomik Forumu'nun Global Security Outlook 2023[2] raporuna göre siber liderlerin yüzde 93'ü ve kurumsal liderlerin yüzde 86'sı, jeopolitik dengesizliğin önümüzdeki iki yıl içinde muhtemelen veya neredeyse kesin bir şekilde yıkıcı bir siber olayın gerçekleşmesine neden olabileceğini belirtiyor.
Bu noktada şirketler satın alım kararlarını verirken hırsızlığa karşı çıkartılabilir sürücü, kablo ve kilit gibi fiziksel özellikleri değerlendirebilir. Parmak izi okuyucusu ve akıllı kart okuyucular gibi dahili güvenlik özelliklerine sahip cihazları seçebilir ve teknoloji satın alırken mobil cihaz yönetimi, BIOS'a dahil edilmiş güvenlik ve işletim sistemi koruması gibi özelliklere dikkat edebilir.
3. Tedarik zinciri
Güçlüklerle dolu ekonomik iklimde üretimin aksaklığa uğraması ve gecikmeler neredeyse kaçınılmaz. Ek olarak artan enerji maliyetleri, teknolojik gelişmeler, değişen çalışma alışkanlıkları ve e-ticaretin yükselişi de tedarik zinciri operasyonları üzerinde büyük etkiler yaratabiliyor.
Accenture'un 2022'de gerçekleştirdiği From disruption to reinvention: The future of supply chains in Europe[3] araştırması, tedarik zinciri sorunlarının Euro bölgesi boyunca gayri safi yurtiçi hasılada potansiyel olarak 920 milyar Euro'luk kümülatif kayba neden olabileceğini öngörüyor.
Bunun için de şirketler tedarik zincirini daha stabil hale getirmek için otomasyon ve yapay zekanın yarattığı fırsatları değerlendirebilir, birikmiş işleri telafi etmek için siparişleri fazla tahmin etmekten kaçınarak bunun yerine siparişleri doğru tahmin etmeye ve yapay zekayı geliştirmeye odaklanabilir, önleyici bir yaklaşımı benimseyebilir ve uzun vadeli operasyonel iyileştirmelere odaklanabilir.
4. Müşteri beklentisi
Şirketler, müşterilerinin yolculuklarını olabildiğince sorunsuz hale getirmek, self servis seçeneklerini erişilebilir kılmaktan zamanında teslimat ve birinci sınıf müşteri hizmeti sağlamaya kadar mümkün olan en iyi müşteri deneyimini elde etmek istiyor.
PwC'nin Experience is everything: Here's how to get it right [4] araştırması, tek bir kötü deneyim yaşamaları durumunda sevdikleri markadan uzaklaşacağını belirten müşterilerin oranının yüzde 32 olduğunu gösteriyor.
Müşterilerinin beklentilerini ve deneyimlerini iyileştirmek isteyen şirketler yeni teknolojileri araştırırken her aşamada onları göz önünde bulundurabilir, ürün teslimatı ve toplanması sırasında doğru iletişimle beklentileri yöneterek memnuniyet oranını artırabilir, gereksiz adımları kaldırarak müşterilerinin yolculuklarını iyileştirebilir ve self-servis seçeneğini mümkün olan her yerde sunabilir.
5. Sürdürülebilirlik
İklim değişimine dair farkındalığın artmasıyla şirketler de doğada bıraktıkları ize dair daha sorgulanabilir ve sorumlu olmaları için artan bir baskıyla karşılaşıyor. Şirketlerin artık çeşitli iş birimlerinde ve işlevlerde sürdürülebilirliği gündemlerinin en üst sırasına koyma konusunda göz ardı edilemeyen bir sorumluluğu var ve buna BT de dahil.
Peki BT satın alma kararlarında ve teknolojiye yaklaşımımızda sürdürülebilirliği göz önünde bulundurduğumuzdan nasıl emin olabiliriz?
Panasonic Connect'in The Sustainability Gap[5] isimli araştırmasına göre alıcıların yüzde 56'sı, cihazlarını her 1-4 yıl arasında değiştireceğini tahmin ediyor.
Sürdürülebilirlik alanında daha faydalı adımlar atmak için şirketler birincil amacını yerine getirmiş cihazları şirketin başka bir biriminde yeniden değerlendirebilir, üreticinin cihazlarını yazılım güncellemeleri ve güvenlik yamaları ile ne kadar süreyle desteklediğini karşılaştırarak ürünün beklenen kullanım ömrünün sonunu dikkate alabilir, şirkette daha fazla etki yaratacak ve atık enerji oluşumunu azaltmak gibi sürdürülebilir hedefleri karşılamasına yardımcı olacak cihazları tercih edebilir.
İlgili Kişi
Önder Kalkancı
Marjinal Porter Novelli
0533 927 23 95
onderk@marjinal.com.tr
Panasonic Group Hakkında
Dünya çapında tüketici elektroniği, konut, otomotiv, endüstri, iletişim ve enerji sektörlerinde geniş kapsamlı uygulamalar için yenilikçi teknolojiler ve çözümler geliştirme konusunda küresel bir lider olan Panasonic Grubu, 1 Nisan 2022 tarihinde bir holding şirketi olarak hizmet veren Panasonic Holdings Corporation ve çatısı altında konumlanan sekiz şirket ile faaliyet gösteren bir şirket sistemine geçti. 1918 yılında kurulan Grup, kendini insanların ve toplumun refahını artırmaya adamıştır. Ayrıca, bugünün dünyası için yeni değerler yaratmak ve sürdürülebilir çözümler sunmak için uygulanan kuruluş ilkelerine göre faaliyetlerini yürütmektedir. Grup, 31 Mart 2022 tarihinde sona eren yıl için 56,40 milyar Euro (7.388,8 milyar Yen) konsolide net satış bildirdi. Kendini insanların refahını iyileştirmeye adamış olan Panasonic Grubu, En İyi Şekilde Yaşamanıza yardımcı olmak için üstün ürünler ve hizmetler sunmak adına birleşmiştir. Panasonic Grubu hakkında daha fazla bilgi edinmek için https://holdings.panasonic/global/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Panasonic Connect Europe GmbH Hakkında
Faaliyetlerine 1 Ekim 2021 tarihinde başlayan Panasonic Connect Europe, B2B odaklı ve çevik yeni bir organizasyon oluşturdu.400'den fazla çalışanı ve CEO Hiroyuki Nishiuma liderliğindeki işletme, tümü İş Değiştirme, Gelişmiş Toplum ve Yarına Bağlanma vizyonunu sunmak için tasarlanmış yenilikçi ürünler ve entegre sistem ve hizmetlerle müşterilerinin başarısına katkıda bulunmayı hedefliyor.
Merkezi Wiesbaden'de bulunan Panasonic Connect Europe, aşağıdaki iş birimlerinden oluşur:
- Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayarlar, iş tabletleri ve elde kullanılan cihazlar yelpazesiyle mobil çalışanların üretkenliklerini artırmalarına yardımcı olan Mobil Çözümler İş Birimi
- Yüksek parlaklık ve güvenilirlik özelliğine sahip bir dizi projektörün yanı sıra yüksek kaliteli ekranlar sunan Görsel Sistem Çözümleri ile ile canlı etkinlik çekimi, spor prodüksiyonu, televizyon ve xR stüdyoları için yaygın olarak kullanılan PTZ ve sistem kameraları, kayıt özelliği olan kameralar, Kairos IT/IP platformu, anahtarlayıcılar ve robotik çözümlerden oluşan uçtan uca bir portföyden Akıllı Canlı Prodüksiyon çözümleri sunan Broadcast & ProAV'yi bünyesinde barındıran Medya Eğlence İş Birimi.
- İş ve Endüstri Çözümleri, benzersiz Gemba Süreç İnovasyonu yaklaşımını kullanarak Perakende, Lojistik ve Üretim odaklı özel teknoloji çözümleri sunuyor. Operasyonel verimliliği artırmak ve müşteri deneyimini geliştirmek için tasarlanmış olup işletmelerin her gün en iyi performansı sergilemelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Amacı, operasyonel verimliliği artırmak ve müşteri deneyimini geliştirmek, işletmelerin her gün en iyi şekilde performans göstermelerine yardımcı olmaktır.
- Panasonic Factory Solutions Europe, elektronik üretim çözümleri, robot ve kaynak sistemleri ve yazılım çözümleri mühendisliği dahil olmak üzere çok çeşitli otomatik çözümlerle akıllı fabrikaları gerçeğe dönüştürmeye yardımcı oluyor.
Lütfen Panasonic Connect Avrupa'nın LinkedIn sayfasını ziyaret edin: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/