MIXX AWARDS TÜRKİYE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAMPANYALARI KATEGORİSİ ÖDÜLÜ TÜBİSAD TARAFINDAN HATAY'DA ÜRETTİRİLDİ
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), bu sene 14.sünü düzenlediği MIXX Awards Türkiye yarışmasında sürdürülebilirlik odaklı bir yeniliğe imza atarak 'Sürdürülebilirlik Kampanyaları' kategorisini hayata geçirdiğini duyurdu. Bu yeni kategori, dijital reklam endüstrisinin çevresel etkisine dikkat çekmeyi ve karbon ayak izini azaltma konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor.
IAB Türkiye, IAB Europe'un 'Sürdürülebilir Dijital Reklamcılık için Ortak Taahhüt' girişimine ilk destek veren ve sözleşmeyi imzalayan ulusal derneklerden biri olarak, endüstri ve toplum genelinin iklim krizi konusunda bilinçlenmesinin önemine dikkat çekiyor; ayrıca, internet ve dijital reklamların çevresel etkisini azaltmanın hayati önem taşıdığını vurguluyor.
IAB Europe'un paylaştığı verilere göre dijital reklamcılık sektörü, küresel sera gazı emisyonlarının yaklaşık yüzde 4 gibi bir payına karşılık geliyor. Standart bir reklam kampanyası yaklaşık 5.4 ton CO2 emisyonuna neden oluyor.
Kategori ödülleri TÜBİSAD'ın değerli destekleri ile elektronik atıklardan yararlanarak depremden etkilenen afet bölgesi Hatay'da bir zanaatkarın el emeğiyle ürettirildi. Üretilen ödül heykelcikleri, dijital reklamcılık sektörünün sürdürülebilirliğe verdiği önemi ve çevresel sorumluluğunu yansıtan bir yaklaşım sergiliyor. Bu heykelcikler, atıkların sanata dönüştürülmesiyle hem çevre dostu bir üretim sürecine işaret ediyor hem de depremden etkilenen afet bölgesindeki zanaatkârın el işçiliği sayesinde toplumsal dayanışmanın bir simgesi haline geliyor. 'Sürdürülebilirlik Kampanyaları' kategorisinde verilen ödüller, sektördeki karbon ayak izinin ölçülmesine ve azaltılmasına olanak tanıyan değerlendirme kriterleri ile dikkat çekiyor.
Yenilikçi, sorumlu ve sürdürülebilir çalışmalarıyla öne çıkan kampanyaları onurlandıracak ödüller, 15 Nisan 2024 tarihinde Rahmi Koç Müzesi'nde düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak. MIXX Awards Türkiye'nin bu girişimi, dijital reklamcılık endüstrisine sürdürülebilir bir gelecek yönünde ilham verirken, çevresel duyarlılığı artırma konusunda önemli bir platform sunuyor.
Detaylı bilgi için: www.mixxawards-tr.org
İlgili kişi:
Ceren Şahin
cerens@marjinal.com.tr
0531 031 87 14
IAB Hakkında:
1996 yılında Amerika'da kurulan, bugün 43 ülkede faaliyet gösteren dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektörü derneği IAB (Interactive Advertising Bureau'nun misyonu medya ve pazarlama endüstrilerinin dijital ekonomide gelişmelerini sağlamak ve dijital reklamcılık için sürdürülebilir bir gelecek inşa etmektir. IAB'nin Avrupa'daki ülke bazlı örgütlenmesi IAB Europe tarafından koordine edilmektedir. Türkiye'de 23 sektör temsilcisi ile 2007'de platform olarak kurulan, 2011 Temmuz ayında İnteraktif Reklamcılık Derneği ismiyle dernekleşen IAB'de yayıncı, reklamveren ve ajanslardan oluşan 194 üye aynı çatı altında temsil edilmektedir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de aynı misyonla çalışan İnteraktif Reklamcılık Derneği, IAB hedefleri doğrultusunda eğitimden, endüstri standartlarının oluşturulmasına, yarışmalardan sektörel araştırmalara kadar pek çok alanda faaliyet göstermektedir. Bu misyon doğrultusunda reklamverenlere, ajanslara ve yayıncılara interaktif iletişimin katma değerini anlatmakta, kamu nezdinde yürüttüğü çeşitli faaliyetlerle endüstrinin doğru ve nitelikli biçimde büyümesine katkı sağlamaktadır.
TÜBİSAD hakkında:1979 yılında kurulan TÜBİSAD (Bilişim Sanayicileri Derneği); hizmet, yazılım, donanım, bulut, dijital altyapı sağlayıcıları gibi bilgi ve iletişim sektörünün bütün alanlarını kapsayan üye şirketleriyle 409 milyar TL'lik Türkiye Bilgi ve İletişim Teknolojileri pazarının yüzde 90'ını temsil eder.
2015 yılından bu yana Türkiye'de Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu kapsamında firmalar ve tüketiciler adına ülke genelinde düzenlenen kampanyaları yöneterek ömrünü tamamlamış Elektrikli ve Elektronik Eşyaları toplayarak sürdürülebilir Kalkınma Amaçları paralelinde Döngüsel Ekonomiye kazandırır. http://www.tubisad.org.tr/