Dijital taşımacılık platformu Saloodo! ve DHL Freight arasındaki iş birliği büyüyor!
Türkiye pazarında 2020 yılından bu yana faaliyetlerini sürdüren DHL'in dijital yük platformu olan Saloodo!, DHL Freight Türkiye ile iş birliğini daha da genişletti. İş birliği ile karayolu taşımacılığı çözümüne bazı özellikler eklendi.
Dijital yük platformu olan Saloodo!, ilk etapta pilot olarak belirlenmiş taşıyıcılar ve nakliyeciler ile test edildi. Müşterilerin ve kullanıcıların bu dijital platforma oldukça olumlu tepki verdikleri ve kapsamlı şekilde kullandıkları sonuçlarına ulaşıldı.
Başarılı bir test aşaması ardından, Saloodo!, Türkiye pazarında da genişlemeyi hedefliyor. LTL ve FTL tüm yükler ve araç çeşitleri için, Türkiye'yi Avrupa kıtasına bağlayan imkanlar tüm müşterilerilere sunuluyor. Bu zamana kadar, Saloodo! platformu tarafından elleçlenecek yüklerin öncelikle DHL Freight tarafından rezervasyonunun alınması ve sonrasında Saloodo!'ya aktarılması gerekiyordu. Yeni iş birliği ile birlikte, müşteriler artık yük siparişleri için nakliyecilere, platform üzerinden doğrudan rezervasyon geçebilecek. Göndericiler için bu, Türkiye'den Avrupa'ya veya Avrupa'dan Türkiye'ye olan yükleri için tamamen Saloodo!'ya güvenebilecekleri anlamına geliyor. Tek bir paletten, 20 tırlık bir konvoya kadar veya bir minivan yüklemesinden ısı kontrollü araçlara kadar her türlü yükü veya araç tipini sipariş etmek mümkün. Tüm yük organizasyonlarının DPDHL'den beklenilen kalite ve güvenilirlikte olması ile beraber, sürekli gelişen ve sezgileri güçlü dijital bir platform olan Saloodo! sayesinde lojistik sektörünün geleceğini gerçekleştirmek mümkün olacak.
“Güvenilir taşıyıcılara tek bir platformdan ulaşılmasını sağlıyoruz”
DHL Freight Türkiye Genel Müdürü A. Murat Kavrar iş birliği ile ilgili olarak ”'Taşımacılık sektörünün temelde birçok manuel adımdan oluştuğunu biliyoruz ve tam da bu noktada müşterilerimize yardımcı olduğumuzu düşünüyoruz. Saloodo!, siparişin verilmesinden teslimata kadar, uçtan uca tüm akışların kağıtsız ortamda iletildiği, şeffaflık ve verimlilik sağlayan, dijital bir çözüm. Bu sayede, KOBİ'lerden büyük kuruşlara kadar her ölçekteki göndericilerin; Türkiye ve Avrupa'nın güvenilir taşıyıcılarına tek bir platformdan ulaşmasını sağlıyoruz. Bu platform, ayrıca nakliye firmalarının kapasitelerini optimize etmelerine ve daha fazla iş üretmelerine de yardımcı oluyor.” dedi.
Nakliyeciler için daha fazla iş, daha az trafik ve daha düşük karbon emisyonu
Kavrar, “Taşımacılık sektöründe hala gelişmeye açık çok alan var. Dünya Ekonomik Forumu'na göre, seferdeki tüm tırların %50'si gidiş veya dönüş yolculuklarında boş durumda seyrediyor ve yüklü tırların da doluluk oranı genellikle %50 ile %70 arasında. Bununla birlikte, en iyi senaryoda, sektör şu anda muhtemelen mevcut kapasitenin yalnızca %50'sini kullanabiliyor. Saloodo!'daki hedefimiz mevcut kaynakları daha iyi kullanarak sektör genelinde verimlilik oranını artırmak. Bu, nakliyeciler için daha fazla iş, daha az trafik ve daha düşük karbon emisyonu anlamına gelir ki göndericiler, nakliyeciler ve toplum için üçlü bir kazanımdır.” diyerek Saloodo!'nun göndericiler ve nakliyeciler için öneminin altını çizdi.
Kavrar, Saloodo!'nun ücretsiz olduğunu ve hizmetten faydalanmak için herhangi bir abonelik veya üstü kapalı hizmet ücreti ödemeniz gerekmediğini de ayrıca belirtti.
Rekabetçi fiyatlarla tam otomatik nakliye organizasyonu
Farklı ölçekteki tüm nakliyeciler ve göndericilerin ortak noktada buluştuğu Saloodo!'; göndericilere, yüklerini gerçekten rekabetçi fiyatlarla ve tam otomatik nakliye organizasyonu ile buluşturabilecekleri bir zemin sağlıyor. Aynı zamanda geniş bir taşıyıcı ağı ile de tanıştırıyor. Nakliyecilere ise katlanarak büyüyen bir yük havuzu imkânı ile beraber otomatik iş süreçlerine ve otomatik fiyatlandırma özelliğine (Fiyat Kartı Özelliği) ulaşma imkânı sunuyor. Bu da taşıyıcıların müşterileriyle ilişkilerini kurmakla meşgulken onlar için yük bulmak ve yeni iş kapatmak için Saloodo!'ya güvenebilecekleri anlamına geliyor.
İlgili Kişi:
Cumhur Karabacakoğlu
Marjinal Porter Novelli
cumhurk@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
Saloodo! hakkında
DHL Group tarafından 2017 yılında hayata geçirilen dijital yük taşıma platformu Saloodo!, küresel bir oyuncunun lojistik bilgi birikimini ve altyapısını bir girişimin esnekliği ve dijital uzmanlığı ile birleştiriyor. Saloodo! gönderileri sipariş etmek ve işlemek için güçlü bir uçtan uca çözüm sağlayarak nakliyecilerin ve operatörlerin günlük iş süreçlerini kolaylaştırır. Bu, tüm gönderim sürecinin şeffaflığını ve verimliliğini en üst düzeye çıkarır. Bağımsız bir çevrimiçi pazar tarafından sunulan seçeneklerin yanı sıra dijital bir nakliye firmasının güvenilirliği ve rahatlığı Saloodo! oldukça parçalı ulaştırma pazarında gerçekleşen aşamalı dijitalleşme için en doğru yanıt niteliğinde.
DHL – Dünyanın Lojistik Şirketi
DHL, lojistik sektörünün lider global markasıdır. DHL birimleri; ulusal ve uluslararası paket teslimatı, e-ticaret sevkiyat ve ikmal çözümleri, uluslararası ekspres, kara, hava ve deniz taşımacılığından endüstriyel tedarik zinciri yönetimine kadar uzanan rakipsiz bir lojistik hizmet portföyü sunmaktadır. Dünya genelinde 220'den fazla ülke ve bölgede yaklaşık 400.000 çalışanıyla DHL, insanları ve işletmeleri güvenli ve güvenilir bir şekilde birbirine bağlayarak küresel sürdürülebilir ticaret akışlarını mümkün kılmaktadır. Teknoloji, yaşam bilimleri ve sağlık, mühendislik, üretim ve enerji, otomobil mobilitesi ve perakende dahil olmak üzere büyüyen pazarlar ve endüstriler için özel çözümlerle DHL, güçlü bir şekilde “dünyanın lojistik şirketi” olarak konumlanmaktadır.
DHL Grup, 2020'de 66 milyar eurodan fazla gelir elde etmiştir. Sürdürülebilir iş uygulamaları ve toplum ile çevreye olan bağlılığıyla grup, dünyaya olumlu katkı sağlamakta olup lojistikte 2050 yılına kadar sıfır emisyon hedeflemektedir.