Akıllı bakım, elektronik üretiminde eşsiz avantaj sağlıyor
Elektronik üretiminde arz ve talep dengesinin değişmesi ile özellikle savunma, otomotiv ve yapay zekâ sektörlerinde rekabetçi kalmak hiç olmadığı kadar kritik hale geliyor. Artan enerji maliyeti, daralan yetkin işgücü ve küresel rekabet karşısında üretim hatlarının sürekli faaliyet halinde olması gerekiyor.
Panasonic, yakın zamanda ZF Automotive'in İngiltere fabrikası ile gerçekleştirdiği bir çalışmanın sonuçlarını paylaştı. Panasonic'in NPM-W2, NPM-GW ve NPM-GP/L gibi SMT yerleştirme ve yazıcı makinelerinin dayanıklılığını ve performansını ön plana çıkaran çalışmada, uzun ömürlü donanım yatırımlarının getirdiği kâr vurgulanıyor.
Çalışma, 2000'lerin ortasında fabrikada faaliyete geçen CM402 cihazlarının 150.000 saat kesintisiz faaliyet göstermiş olması, ZF Automotive için büyük avantaj sağladığını gösteriyor. Farklı üreticilerin cihazları düzenli bakım ve arıza tamiri gerektirirken, ZF Automotive'in az aksama yaşayan üretim hattı rekabetçi bir avantaj sağlıyordu.
Ancak en güvenilir cihazların bile bakıma ihtiyacı oluyor. Panasonic'in bu konudaki yaklaşımı ise, kestirimci bakım tarafında bulunuyor. Ortaklarının kesintisiz üretimi için sundukları hizmet portföyünün içerisinde düzenli kontroller, teknoloji destekli erken arıza tespit mekanizmaları ve yerel uzman ekipleriyle hızlı bakım bulunuyor. Bunun yanı sıra, 15.000-20.000 saat sonrası önleyici bakıma odaklanan Panasonic Kafa Yenileme Programı kapsamında uzmanlar, yedek parçaların bulunabilirliğini ve anahtar teslim hızlı bakımını destekliyor.
Hareketsiz kalmanın ortalama maliyeti, saat başı 500-1000 avro
Aksama süresi, beraberinde büyük bir maliyet de getiriyor. Tek bir üretim hattının yalnızca bir saatliğine faaliyeti kesmesi, 500 ile 1000 avro arasında bir maliyete mâl oluyor. Hesapların ince ve kar marjlarının kritik olduğu sektörlerde, bu aksamalar üreticiler için çok büyük risk oluşturabiliyor.
Buna rağmen birçok üretici, reaktif bakım modelini kullanmaya, yani cihazlar bozulduktan sonra çözüm aramaya devam ediyor. Ancak önleyici ve kestirimci bakım teknolojilerindeki gelişmeler, bu sorunların oluşmadan önce tespit edilmesine ve bakım maliyeti ile aksama süresinin en aza indirilmesine imkân tanıyor.
Yetkinlik açığını kapatmak, üretim sektörünün en önemli konularından biri
Elektronik üretim sektörü, yetenek krizi ile karşı karşıya bulunuyor. İşgücünün yaşlanmasının, STEM kariyerlerine girişlerin azalmasının ve eski kalan eğitim yöntemlerinin, yetkin mühendislik açısından 2030'a kadar 75.000'e ulaşan bir yetenek açığı oluşturması bekleniyor. Sektörde büyük bir değişim olmadığı sürece bu yetenek açığı, üretimi ve satışları etkileyecek.
Panasonic, bu zorluğun üstesinden gelmek için Münih ve Budapeşte'deki Müşteri Deneyim Merkezlerinde düzenlenen eğitim programları ile yetenek gelişimini destekliyor. Bu programa dahil olan üreticiler, günlük bakımdan gelişmiş yenileme tekniklerine kadar her konuda ekiplerinin becerilerini geliştirme fırsatı yakalıyor. Panasonic, aynı zamanda dış kaynak kullanmayı tercih eden kurumlar için kendi uzmanlarının yeteneğini düzenli veya yıllık bakım paketleri ile ekosisteme sunuyor. Böylece, personel eksikliği olsa bile kurumların iş sürekliliğini devam ettirmelerini mümkün kılıyor.
İlgili kişi:
Önder Kalkancı
Marjinal PorterNovelli
0533 927 23 95
onderk@marjinal.com.tr
Panasonic Group Hakkında
1918 yılında kurulan ve bugün dünya çapında tüketici elektroniği, konut, cihazlar, B2B çözümleri ve enerji sektörlerinde çok çeşitli uygulamalar için yenilikçi teknolojiler ve çözümler geliştirmede küresel bir lider olan Panasonic Group, 1 Nisan 2022'de Panasonic Holdings Corporation'ın bir holding şirketi olarak hizmet verdiği bir işletme şirketi sistemine geçti. Grup, 31 Mart 2025'te sona eren yıl için 51,6 milyar Euro (8.458,2 milyar yen) konsolide net satış bildirdi. Panasonic Group hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen şu adresi ziyaret edin: https://holdings.panasonic/global/
Panasonic Connect Europe GmbH Hakkında
Faaliyetlerine 1 Ekim 2021 tarihinde başlayan Panasonic Connect Europe, B2B odaklı ve çevik yeni bir organizasyon oluşturdu.400'den fazla çalışanı bulunan ve CEO Shusuke Aoki tarafından yönetilen şirket, yenilikçi ürünler, entegre sistemler ve hizmetlerle müşterilerinin başarısına katkı sağlamayı amaçlıyor. Bütün faaliyetleri, İşi Değiştirme, Toplumu İlerletme ve Yarına Bağlanma vizyonunu gerçekleştirmek için tasarlanıyor.
Panasonic Connect Europe'un merkezi Wiesbaden'dedir ve aşağıdaki iş birimlerinden oluşmaktadır:
- Mobil Çözümler İş Bölümü, mobil çalışanların dayanıklı Toughbook dizüstü bilgisayarları, iş tabletleri ve el tipi cihazlarıyla üretkenliği artırmalarına yardımcı oluyor.
- Yüksek kaliteli ekranların yanı sıra bir dizi yüksek parlaklık ve güvenilir projektör sunan Görsel Sistem Çözümlerini içeren Media Entertainment İş Bölümü; PTZ ve sistem kameraları, video kameralar, Kairos IT/IP platformu, anahtarlayıcılar ve canlı etkinlik çekimi, spor prodüksiyonu, televizyon ve xR stüdyoları için yaygın olarak kullanılan robotik çözümlerden oluşan uçtan uca bir portföyden Akıllı Canlı Prodüksiyon çözümleri sunan Broadcast & ProAV ise Broadcast & ProAV.
- Perakende, Lojistik ve Üretim odaklı özel teknoloji çözümleri sunan İş ve Endüstri Çözümleri. Operasyonel verimliliği artırmak ve müşteri deneyimini geliştirmek, işletmelerin her gün en iyi şekilde performans göstermelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
- Panasonic Factory Solutions Europe, elektronik üretim çözümleri, robot ve kaynak sistemleri ve yazılım çözümleri mühendisliği dahil olmak üzere çok çeşitli akıllı fabrika çözümleri satmaktadır.
Daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: https://eu.connect.panasonic.com
Lütfen Panasonic Connect Avrupa'nın LinkedIn sayfasını ziyaret edin: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/