Yazar: Jeffrey J. Fox
İnsanlar fikirlerini patrondan alır. Patron niteliği ve standartları belirler. Patron, modeli belirler. Zamanla bölüm, ofis, dükkân, atölye, fabrika ve şirket patronun yaptığını yapmaya başlar.
Eğer patron her zaman geç kalıyorsa, dakiklik bir zorunluluk olmaktan çıkar. Eğer patron her zaman toplantıdaysa, her zaman herkes toplantıda olur. Eğer patron müşterileri ziyaret ediyorsa, müşteriler önemli olur. Eğer patron müşteri buluşmalarında patlıyorsa, satış bölümü daha az satış ziyareti yapar. Eğer patron kibarsa, kaba insanlar fazla duramaz. Eğer patron ortalama insanları kabul ediyorsa, yapılan iş ortalama olur. Eğer patron yenilikçi ve yaratıcıysa, şirket fırsatları araştırır. Eğer patron herkesin işini yapıyorsa, çalışanlar buna izin verir. Eğer patron organizasyondaki herkese beysbol Şampiyonası yüzüğü veriyorsa, herkes beysbol Şampiyonasını kazanmak ister. Eğer patron bir görevin başındaysa iyi ve yetenekli çalışanlar onun arkasında duracaktır.
Büyük patronlar şu olguyu iyi bilir. Büyük patronlar başarılı olması için organizasyonu politikalarla değil sağlam duruş ve kişilikle kurarlar. Eğer büyük patron pazar günü yolculuk etmekle ilgili bir kural veya sunumlardan önce uygulama istiyorsa, çalışanlar pazar günü yolculuk ederler ve sunumlarını önceden uygularlar. Eğer patron, insanların ofise geç gelmelerine yol açacak küçük kar fırtınaları istemiyorsa, fırtına gününde erkenden işte olur ve güzel bir kahve hazırlar… ve geldikleri zaman çalışanlara kahve servisi yapar.
Bazı patronlar belirli amaçlar doğrultusunda, diğerleri doğuştan gelen yetenekle yönetir. Kasıtlı olsun olmasın büyük patron organizasyonu biçimlendirir. Çünkü şirket patronun yaptığını yapar; ya patron daha iyi bir performans gösterir ya da onunla birlikte şirketin de performansı düşer.
Büyük Patron Olmaya Giden Yol, Nokta Kitap Yayınları, çev. Alp Aslan, 2006, s. 19-20