22 Nisan’da, ülkemizde değilse de dünyanın birçok ülkesinde 51. Dünya Günü kutlandı. Bugüne gelinceye dek, şirketler tarafında bu alanda trilyon dolarlık taahhütler gördük, iş dünyası liderleri çevre odaklı taahhütler imzaladılar ve döngüsel ekonomiye katılımı artırdılar. Markalar yeşil girişimlerini dahili olarak geliştirmeye devam ettikçe, halkın da dışarıdan katılmasını sağlıyorlar. Bugün, paydaşların fark yaratması için fırsatlar yaratırken iklim kriziyle mücadele eden üç şirkete göz attık.
- Challenge for Change’in üçüncü tekrarında Apple, Dünya Günü'nü iklim adaleti ile ilgili eğitici ve ilgi çekici fırsatlarla damgaladı. Şirketin etkinlikleri arasında her Apple Pay işlemi için 1 dolar bağış yapmak, uygulama mağazasını sürdürülebilirlik odaklı uygulamalara sahip olacak şekilde özelleştirmek ve Dolores Huerta'nın "Adil Çevre ile Daha İyi Bir Dünya Yaratın" gibi ücretsiz kaynaklar sağlamak yer alıyor. Apple'ın Çevre, Politika ve Sosyal Girişimler Başkan Yardımcısı Lisa Jackson, kampanyanın amacının "sesleri çok sık duyulmamış olanların sesini duyurmak ve insanlara öğrenmeleri, etkileşimde bulunmaları ve çözümün bir parçası olmaları için araçlar vermek" olduğunu açıklıyor.
- Old Navy, Dünya Günü’nün 51. yıldönümünü kutlamak için #ImagineABetterFuture kampanyasıyla iklim savunucularının yeni kuşaklarına ilham veriyor. Bu çabayla marka, "çocukların liderliğindeki" 51 tane GoFundMe bağış kampanyasına bağış yapmayı taahhüt ediyor. Hazır giyim şirketi, 11 yaşındaki iklim aktivisti Ryan Hickman'ı, FUNcycling Başkanı olarak atadı. Hickman’ın görevi, hangi gençlerin liderliğindeki sürdürülebilirlik faaliyetlerinin finanse edileceğini seçmek ve “yetişkinlerin bile kolayca yapabileceği” ipuçlarını paylaşmak. Marka ayrıca, Dünya Günü etkinliklerinin bir parçası olarak, 2030 yılına kadar ABD ve Kanada mağazalarındaki tüm plastik alışveriş poşeti kullanımını ortadan kaldıracağını açıkladı.
- Dünya Ayı için Starbucks, bir aylık "Bir Fincan Ödünç Al" deneme programını duyurdu. 1 dolar depozito ile müşteriler yeniden kullanılabilir bardakta içecek sipariş edebiliyor, ardından fincanın profesyonelce temizlenmesi ve sterilize edilmesi için iade edebiliyor. Daha sonra tüketiciler dolar depozitolarını geri alabiliyor ve 10 ödül puanı kazanıyor. COVID-19 koruma önlemleri halen yürürlükteyken, bu program müşterilere küresel salgının başlangıcından bu yana yapamadıkları günlük çevre bilincine sahip kararlar alma fırsatı veriyor.
Markaların bugün dünyada var olan bunca sosyal adalet meselesinde ön planda olması için baskı yapılıyor. Ayrıca iklim değişikliğinin hemen hemen her insan hakkı sorunuyla kesiştiğine dikkat etmek önemli. Ek olarak araştırmamız, Amerikalıların yarısının şirketlerin salgın sırasında bile sürdürülebilirliklerini durdurmaması gerektiğini düşündüğünü gösteriyor. Her zamankinden daha yakın bir küresel krizle karşı karşıya olduğumuz bu dönemde Dünya Günü, markaların iklim değişikliğini ele almaya olan sürekli bağlılıklarını paylaşmaları için iyi bir fırsat olmaya devam ediyor.
Kaynak: PN-Prove Your Purpose proveyourpurpose@porternovelli.com