Haberler / Panasonic Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
17.01.2017

Avrupa'daki şirketler Sürdürülebilir Mobil Cihaz Stratejileri sayesinde mobil cihazlar için yaptıkları yıllık harcamalardan ortalama %30 tasarruf sağlıyor
 
Dizüstü bilgisayarlar, hibrit cihazlar, tabletler ve el terminallerinin kullanım süresi ortalama iki yıl uzuyor
 
Yapılan güncel bir araştırmaya katılan BT satın alma profesyonelleri Avrupa'daki şirketlerin Sürdürülebilir Mobil Cihaz Stratejisi uygulayarak mobil cihazlar için yaptıkları harcamalardan ortalama %30 tasarruf ettiklerini söylüyor. Satın alma profesyonelleri, önemli sürdürülebilirlik kriterleri ışığında mobil cihaz alımlarını titizlikle değerlendirmek suretiyle dizüstü bilgisayarlar, tabletler, hibrit cihazlar ve el terminali cihazlarının kullanım sürelerini neredeyse iki yıl kadar uzatabildiklerini belirtiyorlar. Bağımsız araştırma Opinion Matters araştırma şirketi tarafından Panasonic adına yapıldı ve Birleşik Krallık, Fransa, İspanya ve İsveç'teki bin şirketten BT satın alma profesyonellerinin görüşüne başvurdu.
 
Araştırmaya göre bu stratejinin uygulanmasına yönelik öncül faktörler kurumsal sosyal sorumluluk ve çevre tabanlı endişelerin yanısıra finansal boyutta toplanıyor. Araştırmada, dizüstü bilgisayarlar, tabletler, hibrit cihazlar ve el terminali cihazlarının yanı sıra söz konusu cihazların aksesuarlarının kullanım sürelerinin artırılmasıyla toplam sahip olma maliyetinden tasarruf sağlamak, sürdürülebilir bir strateji düşünülürken başvurulan en önemli faktörler olarak gösterildi.
 
İşletmelerin, bir strateji uygulamaları sonucu en çok üzerinde durduğu tasarruf alanları arasında yeni cihazlar için yapılan harcamaların azalması (%42), pil harcamalarının azalması (%38), cihazların daha iyi şekilde geri dönüşümü (%37) ve cihazların toplam sahip olma maliyetlerinin azalması (%37) yer aldı.
 
BT satın alma profesyonellerinin %97'sindan fazlası sürdürülebilir mobil BT anlayışının iş öncelikleri için yüksek öneme sahip olduğunu söylüyor. Bugüne kadar şirketlerin %95'i dizüstü bilgisayar, hibrit cihaz, tablet ve el terminalleri için Sürdürülebilir Mobil Cihaz Stratejisi benimserken, bu şirketlerin %64'ü söz konusu stratejiyi son üç yıl içerisinde uygulamaya başlamış bulunuyor. 
Panasonic Kurumsal Mobil Çözümler Pazarlama Genel Müdürü Jan Kaempfer araştırma sonuçlarıyla ilgili şu görüşü paylaşıyor: “Avrupalı şirketler, mobil cihaz alımında sürdürülebilir bir yaklaşım benimsemenin finansal ve çevresel faydalarını hızlıca kavramış durumda. Aksesuar ve çevrebirimlerin uzun vadeli uyumluluğu gibi pratik değerlendirmeler, işgörmezlik hızı, garantiler ve çalışma esnasında değiştirilebilen piller cihazların kullanım ömrünü artırırken, nihayetinde yeni cihazlar için yapılan harcamaları azaltıyor ve daha iyi toplam sahip olma şartları sağlıyor. Halen Sürdürülebilir Mobil Cihaz Stratejisi benimsemeyi bekleyen şirketlerse, önemli tasarruf imkânlarından yararlanamıyorlar. Ortalama olarak bu tasarrufun, yıllık mobil cihaz bütçelerinin %30'una denk geldiğini söyleyebiliriz.”
 
Panasonic Toughbook, Sürdürülebilir Mobil Cihaz stratejisi uygulamak isteyenler için QuoCirca analiz grubu tarafından hazırlanan bir rapor sunuyor. Rapora linkten erişilebiliyor:  http://computers.panasonic.eu/Sustainable-IT-TR

 
 
İletişim
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli             
Tel: 0212 219 29 71
ceylann@marjinal.com.tr
 
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
PSCEU Panasonic'in küresel B2B bölümü olan Panasonic Systems Communications Company'nin Avrupa koludur.  PSCEU profesyonellerin çalışma hayatlarını geliştirmeyi ve kurumların verim ve performanslarını yükseltmelerine destek olmayı hedeflemektedir. PSCEU kurumların görüntü, ses ve metinsel verilerden oluşan her tür bilgiyi elde etmelerine, işlemelerine ve iletişimlerini sağlamalarına destek olmaktadır. PSCEU'nun ürünleri arasında PBX telefon anahtarları, doküman yazıcılar, profesyonel kameralar, projeksiyon cihazları, büyük görsel görüntüleyiciler ve dayanıklı mobil PC'ler yer almaktadır.

www.toughbook.eu
 
PSCEU beş ürün kategorisinden meydana gelmektedir:

  • Profesyonel tarayıcılar, çok işlevli yazıcılar, telefon sistemleri ve SIP terminal cihazlarından oluşan İletişim Çözümleri.
  • Mobil çalışanların üretkenliğini artıran Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayarlar, Toughpad kurumsal tabletler ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemlerinden oluşan Bilgisayar Ürün Çözümleri. Panasonic, 2014 yılında dayanıklı ve uzun ömürlü dizüstü bilgisayar satışlarında Panasonic Toughbook ile %70,1 gelir payı, dayanıklı kurumsal tablet satışlarında Panasonic Toughpad ile %57,1 gelir payı elde ederek Avrupa çapında pazar lideri olmuştur (VDC Research, Mart 2015).
  • Yayın & ProAV ürünleri, güvenlik, yangın alarm sistemleri ve endüstriyel tıbbi görüş (IMV) teknolojisinden oluşan Profesyonel Kamera Çözümleri.
  • Video gözetim kameraları ve kaydediciler, video interkom sistemleri, erişim kontrolü, davetsiz misafir alarmları ve yangın alarm sistemlerinden oluşan Güvenlik Çözümleri.
  • Projeksiyon cihazları ve profesyonel görüntüleyicilerden oluşan Görsel Sistem Çözümleri. En geniş Görsel ürün çeşitliliğini sunan Panasonic, Avrupa projeksiyon cihazları pazarında %43,9 pazar payıyla lider konumdadır. (Futuresource >5klm (Ocak-Mart 2015) D-Cinema hariç)


  Share  Paylaş
Panasonic
Hakkında
Panasonic Corporation, geniş çaplı tüketici, işletme ve sanayi ihtiyaçları için elektronik ürünlerin geliştirilmesi ve imalatında dünya lideridir. Merkezi Japonya’nın Osaka şehrinde yer alan ve 31 Mart 2009 tarihinde sona eren mali yılda 7.77 trilyon Yen (78.4 milyar ABD doları) konsolide net satış açıklayan şirketin hisseleri Tokyo, Osaka, Nagoya ve New York (NYSE: PC) borsalarında işlem görmektedir. Kurulduğu ilk günden itibaren iş faaliyetleri aracılığıyla toplumlara katkı sunmayı amaçlamış bir marka olan Panasonic, tüm ürünlerinde güvenlik, rahatlık ve ulaşılabilirliği mümkün kılarak tüketicilerin yaşamlarına değer katmayı hedeflemektedir. İnsan yaşamına, sağlık ve güvenliğe, ürün kalitesine, müşteri memnuniyetine ve yeşil teknolojilere verdiği önemle farklılaşan Panasonic vizyonunun temel taşları, nerede ve ne zaman olursa olsun toplumdaki mevcut ağlara katkıda bulunmak ve küresel düzlemde hep birlikte varolmaktır. 29 yıldan bu yana Türkiye’de yer alan bir marka olan Panasonic, 2010 yılında Panasonic Elektronik Satış A.Ş. olarak Türk tüketicilere hızlı ve doğrudan hizmet vermeye başlamıştır.