Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
13.09.2017

Sosyal medya kanalları ve mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştirilen dolandırıcılık girişimlerine dikkat!

“Kampanya” tuzağına düşmeyin!


Sosyal medya kanalları ve mobil uygulamalar üzerinden son günlerde artan sahte kampanyaların cazibesine kapılıp, dolandırıcılara şifrenizi ve finansal bilgilerinizi kaptırmayın, ucunun nereye varacağını bilmediğiniz ‘link'leri tıklamayın ve paylaşmayın.
 
Sosyal medyada çok sayıda güvenilir markanın unvan, logo ve benzeri kurumsal kimlik bilgileri kullanılarak ve internet siteleri taklit edilerek sahte kampanya kurgularıyla yapılan dolandırıcılık girişimlerine karşı dikkat! Tüketicilerin bu tür girişimlerden korunmaları için kampanya içeriğini ilgili markanın orijinal ve güvenilir internet sitesinden kontrol ve teyit etmesi büyük önem taşıyor.

Siber suçluların organize ettiği dolandırıcılık nasıl yapılıyor ve ne hedefleniyor?
Dolandırıcılığın çalışma prensibi oldukça basit. Sosyal medya kullanıcılarına, bilindik pek çok markaya ait sahte indirim kuponları veya hediye çekleri kullanımı içeren mesajlarla birlikte ‘link'ler iletiliyor. Kullanıcılar bu ‘link'lerle markaların sitelerine birebir benzeyen sahte sitelere yönlendirilerek, kişisel ve finansal bilgileri elde edilmeye çalışılıyor. 

Kullanıcıların karşılaşabileceği durumlar insanların korku, heyecan, heves gibi belli duygularını kontrol altına almak isteyen ‘sosyal mühendislik' yöntemleri neticesinde şifre ve kullanıcı bilgilerinin ele geçirilmesini hedefliyor. Sosyal medya kanalları dışında dolandırıcıların kullandığı senaryolardan birkaç tanesi şöyle:

  • Hesabınızdan/kartınızdan işlem gerçekleştirilmiş. İşlemi iptal etmek/iade almak için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
  • Hesaplarınıza Rusya'dan siber saldırı gerçekleştiriliyor. Hesaplarınıza bloke koymak için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
  • Geriye dönük kredi/kredi kartı ücretlerini iade edeceğiz. İşlemi gerçekleştirmek için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
  • Sigorta primlerinizi iptal edeceğiz. İşlemi gerçekleştirmek için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
Sahte kampanyalardan ve dolandırıcılardan nasıl korunabilirsiniz?
Kart ve bankacılık işlemlerinizi daha güvenli gerçekleştirip bilgilerinizi korumak birkaç küçük tedbir ile mümkün. Tüketicilere cazip teklifler sunan, inandırıcı senaryolarla kişisel ve finansal bilgilerine ulaşmayı hedefleyen bu tür dolandırıcılık girişimlerine karşı aşağıdaki önerileri dikkate almalarını tavsiye ediyoruz:
  1. Şifrenizi ve finansal bilgilerinizi her ne olursa olsun telefon, SMS veya e-posta aracılığıyla size ulaşan kimseyle paylaşmayın/tuşlamayın.
  2. Herhangi bir kampanya içeriğinin ilgili markaya ait olup olmadığını, markanın orijinal ve güvenilir internet adresinden kontrol edin.
  3. Kampanya içeriğinde kullanılan bağlantının ilgili markanın orijinal ve güvenilir internet adresiyle birebir aynı olduğundan emin olun.
  4. Banka logosu ve adı kullanılsa dahi kişisel bilgilerinizi isteyen e-postalara ve sitelere yanıt vermeyin.
  5. SMS ile gelen şifrelerinizi, kart bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın/tuşlamayın.
 
İlgili kişi:
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli
0 (212) 219 29 71
0 (533) 921 43 53
ayseg@marjinal.com.tr

 
BKM hakkında
1990 yılında kurulan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), halihazırda 28 banka ve iki banka dışı üyeye sahiptir. Bankaların operasyonlarını kolaylaştırma ve operasyonel süreçlerde verimliliği artırma odaklı faaliyetler yürüten BKM, ödeme sistemleri ekosistemine güvenli ve hızlı çözümler üreten teknoloji odaklı bir kurumdur. “Nakitsiz ödemeler toplumu” hedefini sahiplenen bir kurum olarak 2012 yılında Türkiye'nin ilk dijital cüzdanı BKM Express'i hizmete sunmuştur. Türkiye'de nakitsiz ödemeler toplumu hedefi bilincinin artmasına yönelik birçok tanıtım projesine ve iletişim kampanyasına imza atan BKM, sunduğu yenilikçi ödeme teknolojileri ve platformlarıyla da bu hedefe katkı sağlamaktadır. BKM, 2016 yılında Türkiye'nin ilk yerli kartlı ödeme şeması ve markası TROY'u da sektörün hizmetine sunmuştur. Bilgi için: www.bkm.com.tr

 


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.