Haberler / Panasonic Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
13.09.2017

İşletmeler mobil iş gücünü dayanıklı cihazlarla donatarak yüzde 15 tasarruf edebilirler
 
Panasonic Business ile IDC'nin (International Data Corporation) en son araştırmasında, “Gelecekte tasarruf etmek istiyorsanız şimdi ödeyin” deniyor.
                                                                                                         
 
Panasonic Business'in hesaplamalarına göre; işletmeler mobil iş gücünü dayanıklı dizüstü bilgisayarlar, tabletler ve elde taşınabilir cihazlarla donatarak, toplam sahip olma maliyeti tasarrufunu beş yıl içinde yüzde 15'e çıkarabilirler. Geçtiğimiz günlerde Panasonic tarafından piyasaya sürülen TCO (Toplam sahip olma maliyeti) Hesaplayıcısı; bu tasarrufun arıza oranları azaltılarak ve Panasonic Toughbook ve Toughpad cihazlarının yaygınlaşmasıyla uzun süreli kullanım sağlanarak elde edilebileceğini gösteriyor.  
 
Panasonic Kurumsal Mobil Çözümler Pazarlama Genel Müdürü Jan Kaempfer konuyla ilgili şöyle konuştu: “Zorluk, BT karar vericilerini şimdi ödeyip daha sonra tasarruf etmek konusunda ikna edebilmekte. Üstün tasarım ve korumaya yapılan yatırım nedeniyle, dayanıklı cihazlar sıklıkla geleneksel notebook veya laptoplardan daha yüksek fiyata satılırlar. Ancak kanıtların da apaçık gösterdiği gibi, tablet ve elde taşınabilir cihazlar bir yılda, notebooklar ise iki yılda masrafını karşılıyor.”
 
Panasonic; dizüstü bilgisayar, tablet ve elde taşınabilir cihazların kuruluşlara zarar verme maliyetlerini tam olarak anlamak için, geniş çaplı dikey endüstrilerdeki 800 kuruluşta BT karar vericilerinin yaklaşımlarını araştırmak üzere IDC ile işbirliği yaptı.
 
Arıza oranları
Araştırmada bir şirketin notebooklarının ortalama yüzde 18'inin bir yıl boyunca herhangi bir nedenden ötürü tamir edilmesi gerektiği ortaya kondu. Bu tamir ihtiyacının çoğu kaza sonucu oluşan hasarlardan kaynaklanıyor. Onarım rakamlarının tabletler için yüzde 16 ve elde taşınabilir cihazlar için yüzde 14 oranlarıyla çok az farkla daha düşük olduğu belirlendi. Ancak bu rakamlar yine de arıza anlamında elle tutulur bir orana işaret ediyor.  Notebookların yüzde 11'i ilk yılda arızalanırken, bu oran beş yıla kadar neredeyse ikiye katlanarak yüzde 21'e ulaşıyor.Tabletlerin ilk yıl arızalanma oranı yüzde 13 iken bu oran beş yılda yüzde 19'a varıyor. Elde taşınabilen cihazlarda ise arıza oranı ilk yılda yüzde 14 iken bu oran beş yılda yüzde 17'ye ulaşıyor.
 
Arıza riski taşıyan parçalar
Notebooklarda sıklıkla arızalanan parçalar belirlendi. Bu parçalardan en çok arızalananı ekran olurken onu sırasıyla klavye ve depolama sürücüsü (HDD veya SSD) takip etti. Tabletlerde en çok arızalanan parça ekran olurken onu sırasıyla portlar veya bağlayıcılar ile dış ana gövde izledi. Taşınabilir cihazlarda ise en çok arızalanan parça yine ekran oldu. Onu sırasıyla batarya ve dış ana gövde takip etti.
 
ROI (Yatırım Getirisi) Hesaplamaları
Katılımcılar dayanıklı olmayan her notebook için ortalama 1,075 pound ve her dayanıklı notebook için 1,616 harcadıklarını ifade etti. Yıllık cihaz arızası oranlarına ve ortalama hasar başına ödenen 2,775 poundluk tamir masrafına bakıldığında, dayanıklı cihazlar için yatırım getirisinin dayanıklı olmayan cihazların ikinci yılında karşılandığı görülüyor. Bu zamanlama ankete katılanlar baz alınarak iki yıl sekiz aylık ortalama bilgisayar yenileme döngüsünün içinde değerlendirilmiştir.
 
Dayanıklı cihazların getirisi tabletlerde, notebooklarda olduğundan daha düşük ve dayanıklı cihazların maliyet kazancına kolayca erişilebiliyor. Katılımcılar dayanıklı olmayan tabletlere 1,016 pound öderken dayanıklı cihazlara 1,140 pound ödediklerini belirttiler. Ortalama onarım maliyetinin 2,003 pound olduğu düşünülürse, yatırım getirisinin ilk yıldan sonra sağlanacağı söylenebilir.
 
Akıllı telefonlar ve elde taşınabilen cihazlar için dayanıklı olmayan cihazlara ortalama ödenen fiyat 659 pound iken bu fiyat dayanıklı cihazlarda 762 pound. Bu cihazlar için ortalama onarım maliyetinin 2,512 olduğu düşünülürse, yatırım getirisinin ilk yıldan sonra elde edilmesi beklenebilir.
 
Jan Kaempfer sözlerini şöyle sürdürdü: “Dayanıklı cihazlar ilk satın alındıklarında daha maliyetli olsalar da cihazları kullanırken ortaya çıkan arızalar, BT hizmet süresi ve ilgili diğer maliyetler açısından tasarruf edilen para miktarına bakıldığında; yüksek kaliteli ve dayanıklı bir cihaza yapılan yatırımın, yıllar içinde çok daha karlı çıkmanızı sağlayacağını söyleyebiliriz.”
 
Şimdi Öde, Sonra Kazan araştırmasının özetini indirmek için: http://img03.en25.com/Web/PanasonicManufacturingUKLtd/%7b68b185c0-ad9a-49e2-80e0-6646634fd26f%7d_IDC_Whitepaper_EN.pdf
 
Panasonic Business'in Türkiye hesaplamaları için: http://business.panasonic.com.tr/bilgisayar-urun-cozumleri/panasonic-computer-product-solutions-hakknda/panasonic-toughbook/azaltlm-tco 
  
İletişim
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli             
Tel: 0212 219 29 71
ceylann@marjinal.com.tr
 
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
PSCEU Panasonic'in küresel B2B bölümü olan Panasonic Systems Communications Company'nin Avrupa koludur.  PSCEU profesyonellerin çalışma hayatlarını geliştirmeyi ve kurumların verim ve performanslarını yükseltmelerine destek olmayı hedeflemektedir. PSCEU kurumların görüntü, ses ve metinsel verilerden oluşan her tür bilgiyi elde etmelerine, işlemelerine ve iletişimlerini sağlamalarına destek olmaktadır. PSCEU'nun ürünleri arasında PBX telefon anahtarları, doküman yazıcılar, profesyonel kameralar, projeksiyon cihazları, büyük görsel görüntüleyiciler, dayanıklı mobil PC'ler ve yangın alarmı çözümleri yer almaktadır. PSCEU yaklaşık 400 çalışanı, mühendislik tasarımı alanındaki uzmanlığı, küresel proje yönetim gücü ve Avrupalı şirketlerden oluşan geniş iş ortağı ağıyla, varlık gösterdiği bütün pazarlarda rakipsiz bir performans sergilemektedir.
  
PSCEU dört ürün kategorisinden meydana gelmektedir:

  • Profesyonel tarayıcılar, çok işlevli yazıcılar, telefon sistemleri ve SIP terminal cihazlarından oluşan İletişim Çözümleri.
  • Projeksiyon cihazları ve profesyonel görüntüleyicilerden oluşan Görsel Sistem Çözümleri. En geniş görsel ürün çeşitliliğini sunan Panasonic, Avrupa projeksiyon cihazları pazarında %28 gelir payıyla lider konumdadır. (Futuresource B2B Pazar Araştırması, Ocak-Mart 2014)
  • Yayın & ProAV ürünleri, güvenlik, yangın alarm sistemleri ve endüstriyel tıbbi görüş (IMV) teknolojisinden oluşan Profesyonel Kamera Çözümleri. Panasonic Avrupa'daki en büyük iki profesyonel kamera satıcılarından biridir.
  • Mobil çalışanların üretkenliğini artıran Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayarlar, Toughpad kurumsal tabletler ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemlerinden oluşan Kurumsal Mobil Çözümler. Panasonic, 2015 yılında dayanıklı ve uzun ömürlü dizüstü bilgisayar satışlarında Panasonic Toughbook ile %66 gelir payı, dayanıklı kurumsal tablet satışlarında Panasonic Toughpad ile %59 gelir payı elde ederek Avrupa çapında pazar lideri olmuştur (VDC Research, Mart 2016).
 
Açıklama:
  • Adı geçen tüm markalar ilgili markaların tescilli ticari markalarıdır ve tüm hakları mahfuzdur.
  • Yukarıda bahsi geçen tüm çalışma koşulları ve süreleri ve belirtilen tüm rakamlar optimum veya ideal seviyelerdir ve tekil ve yerel koşullara göre değişkenlik gösterebilir.
  • Burada belirtilen teknik özellikler, ürün erişilebilirlik durumu ve fiyat bilgileri herhangi bir zamanda, önceden uyarı yapılmaksızın değiştirilebilir.


  Share  Paylaş
Panasonic
Hakkında
Panasonic Corporation, geniş çaplı tüketici, işletme ve sanayi ihtiyaçları için elektronik ürünlerin geliştirilmesi ve imalatında dünya lideridir. Merkezi Japonya’nın Osaka şehrinde yer alan ve 31 Mart 2009 tarihinde sona eren mali yılda 7.77 trilyon Yen (78.4 milyar ABD doları) konsolide net satış açıklayan şirketin hisseleri Tokyo, Osaka, Nagoya ve New York (NYSE: PC) borsalarında işlem görmektedir. Kurulduğu ilk günden itibaren iş faaliyetleri aracılığıyla toplumlara katkı sunmayı amaçlamış bir marka olan Panasonic, tüm ürünlerinde güvenlik, rahatlık ve ulaşılabilirliği mümkün kılarak tüketicilerin yaşamlarına değer katmayı hedeflemektedir. İnsan yaşamına, sağlık ve güvenliğe, ürün kalitesine, müşteri memnuniyetine ve yeşil teknolojilere verdiği önemle farklılaşan Panasonic vizyonunun temel taşları, nerede ve ne zaman olursa olsun toplumdaki mevcut ağlara katkıda bulunmak ve küresel düzlemde hep birlikte varolmaktır. 29 yıldan bu yana Türkiye’de yer alan bir marka olan Panasonic, 2010 yılında Panasonic Elektronik Satış A.Ş. olarak Türk tüketicilere hızlı ve doğrudan hizmet vermeye başlamıştır.