Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
30.08.2017

Kurban Bayramı öncesi derin dondurucu ve kıyma makinesi satışları katlandı
 
Kurban Bayramı öncesinde tüketicilerin derin dondurucu ve kıyma makinelerine ilgisi katlanarak arttı. Türkiye'nin lider e-ticaret platformu GittiGidiyor'un 1-22 Ağustos 2017 satış verilerine göre; geçen yılın aynı dönemine oranla derin dondurucu satışı 3, kıyma makinesi satışı ise 2 katına çıktı. Derin dondurucuda iller bazında en yüksek satışlar sırasıyla üç büyük ilin ardından Bursa ve Kocaeli'de, kıyma makinesinde ise Gaziantep ve Hatay'da gerçekleşti.
 
Kurban Bayramı tüm yurtta heyecanla beklenirken tüketicilerden bayram öncesi derin dondurucu ve kıyma makinesine rağbet arttı. Ayda ortalama 60 milyon ziyaret alan ve yaklaşık 19 milyon kayıtlı üyesi bulunan lider e-ticaret platformu GittiGidiyor'un satış verileri, gıda ürünlerini her mevsim taze tutan derin donduruculara ve kıyma makinelerine olan yoğun ilgiyi ortaya koydu.
 
GittiGidiyor'un 1-22 Ağustos 2017 satış verilerine göre, derin dondurucuda geçen yılın aynı dönemine* kıyasla adet bazında satışlar üç katına çıktı. Yine aynı dönemin kıyma makinesi satışları incelendiğinde, geçen yılın aynı dönemine oranla iki kata varan bir artış gözlendi. Derin dondurucu satışında İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra Bursa ve Kocaeli geldi. Kıyma makinesi satışında ise Gaziantep ve Hatay, üç büyük ilin ardından satışın yoğunlaştığı iller olarak dikkat çekti. Tüketiciler derin dondurucuda fiyatı ortalama 1000 TL, kıyma makinesinde ise 199 TL olan ürünleri tercih etti.
 
Bu ürünler haricinde satış artışında dikkat çekenler bıçak bileyici, düdüklü tencere ve saklama kabı oldu. 1-22 Ağustos tarih aralığında geçen yıla oranla bıçak bileyicide yüzde 106, düdüklü tencerede yüzde 78, saklama kabında ise yüzde 53 adet bazında artış kaydedildi.
 
“Kıyma makinesi alan kasap sırası beklemiyor”
Satış artışını değerlendiren GittiGidiyor Ticari Direktörü Bülent Elçin; “Yaklaşan bayram, derin dondurucu ve kıyma makinesi satışlarında ciddi bir yükseliş sağladı. Tüketiciler kurban etini saklamak ve gıdaların besin değerini uzun süre korumak için derin dondurucu satın almaya yöneldi. Bu da geçen yılın aynı dönemine kıyasla üç kata varan artışlar elde etmemizi sağladı. Ayrıca kıyma makinesinde de bayram döneminde gözle görülür bir artış var” diye konuştu. Elçin sözlerine şöyle devam etti: “Bunun en önemli nedeni tüketicilerin kurbanını kestikten sonra kasap sırasında beklemek istememesi. Tüketiciler kıyma makineleriyle evlerinin konforunda ve istedikleri miktarlarda kıyma hazırlayabiliyor. Ayrıca ülkemizde sağlıklı beslenme konusunda da ciddi bir bilinçlenme söz konusu. Dolayısıyla evde doğal yollarla yiyecek hazırlamayı tercih eden tüketiciler de kıyma makinesi gibi ürünlere yöneliyor.”
 
*GittiGidiyor 1-22 Ağustos 2016 satış verileri.
 
İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
 
GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve 16 yıllık geçmişiyle Türkiye'de e-ticaretin öncü pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki lider konumunu daha da güçlendirdi. Aylık ortalama 60 milyon ziyaret, yaklaşık 19 milyon kayıtlı üyesiyle Türkiye'nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi olan GittiGidiyor1, avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50'den fazla kategoride 15 milyondan fazla ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Yaklaşık her saniyede 1 ürünün satıldığı site, 5 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla trafiğinin %64'ünü mobilden almaktadır. www.gittigidiyor.com/cadde sayfası ile stil sahibi bir yaşam için öneriler ve uzman editörler tarafından hazırlanan özel içerik platformu blog.gittigidiyor.com ile alışverişte rehber olacak içerikler sunan GittiGidiyor, ulusal ve uluslararası alanda önemli e-ticaret ödülleriyle başarılarını taçlandırmaya devam ediyor. www.gittigidiyor.com
 
 


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya