Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
14.08.2017

GittiGidiyor, KOBİ'leri destekleyecek “Geleceğim E-Ticaret” projesinin ilk ofisini İzmir'de açtı
 
GittiGidiyor, KOBİ'lerin e-ticarete adım atmalarını teşvik etmek ve e-ihracata hazırlanmalarını sağlamak amacıyla geliştirdiği “Geleceğim E-Ticaret” projesinin ilk ofisini, Ege Bölgesi'nin en büyük kenti İzmir'de açtı. GittiGidiyor'un Ege Bölgesi'ndeki toplam 10.000 aktif satıcısının yüzde 50'den fazlasını barındıran İzmir'den sonra ise sıra Bursa ve Ankara'ya gelecek. Projeyle yıl sonuna kadar 500 KOBİ'nin e-ticarete kazandırılması hedefleniyor.
 
Türkiye'nin lider e-ticaret sitesi GittiGidiyor, Türkiye'de e-ticaret sektörünü kalkındıracak önemli bir projeye imza attı. GittiGidiyor tarafından KOBİ'lerin e-ticarete adım atmalarını teşvik etmek, fiziksel dünyadan online dünyaya geçiş için gereken uygulamalı eğitimleri sunmak ve halihazırda e-ticarette faaliyet gösteren satıcıların verimliliğini artırmak üzere “Geleceğim E-Ticaret” projesi geliştirildi. Proje kapsamında, Türkiye'nin ilk “Geleceğim E-Ticaret” eğitim ofisi İzmir'de açıldı. İzmir'de gerçekleştirilen tanıtım etkinliğine TOBB Sektörler ve Girişimcilik Daire Başkanı Ozan Acar'ın yanı sıra GittiGidiyor satıcıları ve çeşitli sektörlerden KOBİ'ler de katıldı.
 
“Sektörün ihtiyacı olan etkiyi yaratacağız”
Açılışta konuşan GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, projeyle KOBİ'lerin e-ticarete adım atmakla ilgili yaşadıkları tereddütleri ortadan kaldırmayı ve uygulamalı eğitimlerle hem e-ticarete girmek isteyen firmaların hem de mevcut satıcılarının işini kolaylaştırmayı amaçladıklarını söyledi. Kantarcı sözlerini şöyle sürdürdü: “İlk adımını bugün İzmir'den attığımız Geleceğim E-Ticaret projesiyle Türkiye'nin e-ticaret potansiyelini açığa çıkarmayı hedefliyoruz. Bu proje, satıcılarımızla bulundukları bölgelerde birebir iletişim kurarak onların e-ticaretle ilgili eğitim programlarımızdan yararlanmasını sağlayacak. Ayrıca işlerini e-ticaretle büyütmek isteyen KOBİ'lerin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde ekosistemdeki diğer hizmet sağlayıcılarla  buluşmasını kolaylaştıracak ve KOBİ'leri e-ihracata hazırlayacak.

Türkiye'de e-ticaret sektörü bugüne kadar büyümesini daha çok sadece online'da rekabet eden oyuncuların büyümesiyle sağladı. Türkiye'de perakende e-ticaretin hacmi 17,5 milyar TL iken klasik perakendecilerin e-ticaretteki payı ise yüzde 30. Dünya standartlarında e-ticaret penetrasyonuna sahip olmak için KOBİ'lerin ve klasik perakendecilerin sisteme dâhil olması önemli bir adım. Süreklilik arz edecek, uçtan uca çözüm sunacak ve uygulamaya dayanacak bu projeyle sektörün ihtiyacı olan etkiyi yaratmayı ve sağlıklı büyümeye destek vermeyi hedefliyoruz.”

Geleceğim E-Ticaret projesiyle yıl sonuna kadar 500 KOBİ'yi e-ticaret sektörüne kazandırmayı hedeflediklerini belirten Kantarcı, “İşlerini e-ticaretle büyütmek isteyen KOBİ'leri ve online satışta verimini artırıp gelirini yükseltmek isteyen satıcılarımızı bu projeyle ekosisteme kazandıracağız” dedi.
 
İzmir'i Bursa ve Ankara ofisleri takip edecek
Projenin temelinin eğitim programı olduğunu kaydeden GittiGidiyor Satıcı Gelişimi Direktörü Bahadır Kılıç da “Eğitimde, günümüz e-ticaret dünyası genel hatlarıyla anlatılacak, sektör dinamiklerine detaylı olarak yer verilecek, kayıt olmaktan sipariş yönetimine kadar GittiGidiyor süreçleri adım adım uygulamalı olarak anlatılacak ve başarılı satıcı olmanın ipuçları verilecek” dedi. KOBİ'lerin e-ticarete atılmaları için gerekli olan muhasebe uygulamaları, teknolojik entegrasyonlar gibi konularda da çözüm ortakları önerileceğini ve avantajlı işbirliği paketleri sunulacağını belirten Kılıç, “Desteğimiz eğitim sonrasında da sürecek. Gerekli noktalarda satıcılara mentorluk yapacağız, performanslarını takip edip envanter yönetimi için de yönlendirme sağlayacağız” diye konuştu.

Bahadır Kılıç, İzmir'in ardından Bursa ve Ankara'da yapılacak açılışlarla yıl sonuna kadar toplam 3 eğitim ofisine ulaşmayı planladıklarını sözlerine ekledi.
 
 “E-ticaret sektörü adına çok sevindirici bir adım”
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Sektörler ve Girişimcilik Daire Başkanı Ozan Acar da projenin Türkiye ekonomisine fayda sağlayacağını düşündüğünü belirtti. Acar, “KOBİ'lerimiz ve markalarımızın e-ticaret konusunda akıllarına takılan tüm soruların yanıtlarını bu proje sayesinde alabileceklerini düşünüyorum. Böylelikle e-ticaret ekosisteminin ülkemizde hızla gelişmesinin de yolu açılıyor. Ayrıca bu tip yaratıcı girişimcilik projelerinin her sektörde artarak uygulamaya geçmesiyle, eminim ki ticari anlamda çok daha güzel günler göreceğiz” diye konuştu. Acar sözlerine şöyle devam etti: “46 milyona ulaşan internet kullanıcısı sayımızla ve internetten alışverişe olan ilgimizle e-ticarette dünyayla rekabet edebilecek potansiyele sahibiz. Bu potansiyeli kazanca çevirebilmek için gereken önemli adımlardan birinin bu projeyle atıldığını ve e-ticaret sektörü adına çok sevindirici bir adım olduğunu düşünüyorum.”

“Satışlarımın yüzde 80'i GittiGidiyor'dan gerçekleşiyor”
Etkinlikte düzenlenen panele katılan GittiGidiyor satıcısı Ersin Şenyüz, GittiGidiyor sayesinde işinin nasıl büyüdüğünü şöyle anlattı: “Sabancı Holding İdari İşler Yöneticisi olarak görev yaptığım kurumsal iş hayatımı bırakarak kendi işimi kurmaya karar verdim. 2013 yılında GittiGidiyor üzerinden bebek, kına ve evlilik kategorilerinde hediyelik ürünler satmaya başladım. Şu anda “çok başarılı satıcı” armasına sahibim ve bugüne kadar GittiGidiyor üzerinden 30 bin adede yakın satış yaptım. Kendi internet sitem ve başka online kanallar üzerinden de satış yapıyorum ancak asıl ivmeyi GittiGidiyor ile yakaladım. Satışlarımın yüzde 80'ini GittiGidiyor üzerinden gerçekleştiriyorum. GittiGidiyor olmasaydı bu başarıyı yakalayamaz ve kendi işimi kuramazdım.”
 
Ege Bölgesi'ndeki GittiGidiyor satıcılarının yüzde 50'den fazlası İzmir'de
GittiGidiyor tarafından sunulan verilere göre İzmir, Ege Bölgesi'ndeki toplam 10.000 aktif GittiGidiyor satıcısının yüzde 50'den fazlasına ev sahipliği yapıyor. İzmir'in en güçlü olduğu kategoriler beyaz eşya ve mutfak aletleri, ev dekorasyonu ve giyim olarak öne çıkarken; fırsat alanlarının ise cep telefonu ve anne–bebek ürünleri olduğu görülüyor. Ege Bölgesi'nde yer alan Manisa'nın en güçlü olduğu kategoriler anne-bebek ürünleri, ev dekorasyonu ve giyim iken; fırsat alanları cep telefonu ve bilgisayar olarak sıralanıyor. En güçlü kategorilerin ev dekorasyonu, bilgisayar, otomobil ve süpermarket olduğu Aydın'da fırsat alanları beyaz eşya ve mutfak aletleri ile cep telefonu şeklinde sıralanıyor. Son olarak Denizli'de en güçlü kategoriler ev dekorasyon, spor outdoor ve giyim olarak öne çıkarken; fırsat alanlarının ise beyaz eşya ve ev aletleri olduğu görülüyor.
 
 
Projeye katılıp GittiGidiyor'da mağaza açanlar kazançlı çıkacak
Geleceğim E-Ticaret projesine katılan KOBİ'ler e-ticaret dünyasına adım atarken GittiGidiyor'un ve projedeki çözüm ortaklarının sunduğu avantajlardan faydalanacak. Bu avantajlardan bazıları şöyle:
-Katılımdan itibaren bir yıl süresince GittiGidiyor mağazası ücretsiz olacak.
-E-ticaret ekosisteminde hizmet sağlayan anlaşmalı çözüm ortakları ücretsiz ya da avantajlı paketler sunacak.
-Eğitim ve gelişim konusunda 360 derece çözüm yaklaşımı ve danışmanlık hizmeti verilecek.
-Türkiye'nin tüm bölgelerini kapsayacak şekilde belirlenen illerde açılacak ofislerde sürekli eğitim programları sunulacak.
-Katılımcıya özel bilgisayarlarla uygulamalı atölye çalışmaları yapılacak.
-Performans değerlendirme ve gelişim için mentorluk hizmeti verilecek.
-Özel müşteri hizmetleri desteği sağlanacak.
 
 
İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
 
GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve 16 yıllık geçmişiyle Türkiye'de e-ticaretin öncü pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki lider konumunu daha da güçlendirdi. Aylık ortalama 60 milyon ziyaret, yaklaşık 19 milyon kayıtlı üyesiyle Türkiye'nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi olan GittiGidiyor1, avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50'den fazla kategoride 15 milyondan fazla ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Yaklaşık her saniyede 1 ürünün satıldığı site, 5 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla trafiğinin %64'ünü mobilden almaktadır. www.gittigidiyor.com/cadde sayfası ile stil sahibi bir yaşam için öneriler ve uzman editörler tarafından hazırlanan özel içerik platformu blog.gittigidiyor.com ile alışverişte rehber olacak içerikler sunan GittiGidiyor, ulusal ve uluslararası alanda önemli e-ticaret ödülleriyle başarılarını taçlandırmaya devam ediyor. www.gittigidiyor.com
 
 
 
 
 
 


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya