Haberler / Panasonic Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
01.05.2017

Panasonic canlı prodüksiyon sistemleri serisini NAB fuarında görücüye çıkarıyor

Panasonic, NAB 2017'de ilk olarak IBC'de beğeniye sunulan ve bu yılın Ağustos ayında piyasaya sürülecek 360 derecelik kamera prototipinin ayrıntılı bilgilerine yer verdi.

Kamera başlığından ve taban ünitesinden oluşan bu sistem, 2:1 en-boy oranındaki görüntü formatıyla (eş köşeli dikdörtgen video) sıkıştırılmamış 4K biçiminde 360 derecelik görüntü elde etmek için dört adet kamera kullanıyor. Gerçek zamanlı canlı, aktif görüntü harmanlama özelliği ve son derece düşük gecikme süresi sayesinde, görüntü harmanlama sonrası içeriğe eşdeğer kusursuz görüntü reprodüksiyonu sunuyor. Bunun yanı sıra spor, konser ve diğer stadyum etkinliklerinin canlı yayınlarında da kullanılması amaçlanıyor.
4K (3840x1920) görüntü, izleyici için sürükleyici bir deneyim sunuyor. Kamera; poz ve beyaz dengesini otomatik kontrol ediyor. Ayrıca, en doğru ve doğal görüntüyü yakalamak için görüntü harmanlama konumunu otomatik olarak değiştirerek yüksek hassasiyete sahip "gerçek zamanlı aktif görüntü harmanlama" özelliğini kullanıyor.
Panasonic, dış mekana özgü uzak kamera serisine yapacağı ilaveler ile ilgili ayrıntıları da duyurdu. Full HD kalitesindeki AW-HR140, 1/2.86 tipi 3MOS yüksek hassasiyetli yayın sensörüne sahip ve 2017 yılının haziran ayında satışa sunulması planlanıyor. 
Kamera, yayın kamerası sistemlerinde daha önce görülmemiş bir dayanıklılık seviyesi sunarak yayın görüntüsü kalitesini koruyor. Suya, toza, rüzgara ve tuzun yol açtığı ağır hasarlara karşı dayanıklı olan cihaz, standart olarak silici ile donatılmış olup sektördeki ilk pan-tilt titreşim telafi etme fonksiyonlu D.I.S.S. (Dinamik Görüntü Sabitleme Sistemi) özelliğine sahip. Ürünün bu özelliği, zorlu dış ortam koşullarında koruyucuya gerek duyulmadan kurulum yapılmasına olanak sağlıyor.
Aynı zamanda, Haziran 2017'de piyasaya sürülmesi planlanan ve ThunderboltTM 3 arayüzünü içeren AU-XPD3 expressP2 sürücüsünde daha fazla ayrıntı mevcut.

 
4K video kayıtlarında expressP2 kartlarının veri aktarım performansını en üst seviyeye çıkarmak için tasarlanan AU-XPD3 sürücüsü, USB 3.0'dan yaklaşık dört kat daha hızlı çalışıyor. AVC-Intra 4K422 (4K/24p) ile 512 GB expressP2 kartına kaydedilen 3 saatlik içerik, 10 Gb/sn'lik bir hızda yaklaşık 7 dakikada boşaltılabiliyor.                                 
Panasonic, Las Vegas etkinliğinde AV-HLC100 canlı prodüksiyon ortamının tanıtımıyla da switcher serisinin gücüne güç kattı. AV-HLC100, IP ve geleneksel video giriş/çıkışlarının yanı sıra 1 ME switcher'ı, uzak kamera kontrolünü ve ses mixer'ini de bir araya getiriyor.
Canlı prodüksiyon merkezi, özellikle de iş akışlarının yayını için uzak kamera çekimlerinde faydalı olan tek kişiyle çalıştırma işlevini kolaylaştırıyor. Bu merkez, kameraları önce keşfedip sonra IP ya da SDI aracılığıyla otomatik görevlendirerek doğrudan Panasonic'in PTZ ve sistem kameraları ile çalışıyor.
Switcher'ın ABD'de sonbahar aylarında; Avrupa'da ise 2018 yılının başlarında piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Son olarak Panasonic, AR+'ın sahibi olduğu ARCAM'in Avrupa'daki dağıtım haklarını aldığını açıkladı.
Fransa'nın hariç tutulduğu bu özel anlaşmada, robot kamera sisteminin Panasonic stüdyo kameralarıyla eşleştirildiği görülüyor. Şirket; konserlerin, eğlence şovlarının ve stop motion uzmanlarının yanı sıra haber ve spor programı stüdyolarının da dahil olduğu bir paket teklif sunmayı hedefliyor.
Panasonic Broadcast ve Pro-AV ürünleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için: http://business.panasonic.com.tr/professional-camera/urnler/proav-serimize-ho-geldiniz
 

 
İlgili Kişi:
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli
ceylann@marjinal.com.tr 
0212 219 29 71
 
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
 
Panasonic Systems Communications Company Europe (PSCEU) dünyanın öncü teknolojileriyle profesyonellerin çalışma hayatlarını geliştirmeyi ve kurumların verim ve performanslarını yükseltmelerine destek olmayı hedeflemektedir. PSCEU kurumların görüntü, ses ve metinsel verilerden oluşan her tür bilgiyi elde etmelerine, işlemelerine ve iletişimlerini sağlamalarına destek olmaktadır. PSCEU'nun ürünleri arasında PBX telefon anahtarları, doküman yazıcılar, Yayın & ProAV ve Endüstriyel Medikal vizyon kameraları, projeksiyon cihazları, büyük görsel görüntüleyiciler, dayanıklı mobil bilgisayarlar ve yangın alarm çözümleri yer almaktadır. PSCEU, yaklaşık 350 çalışanı, teknik tasarım deneyimi, küresel proje yönetim becerisi ve Avrupa çağındaki geniş iş ortağı ağıyla faaliyet gösterdiği pazarlarda benzersiz imkânlar sunmaktadır.
 
PSCEU beş ürün kategorisinden meydana gelmektedir:

  • Profesyonel tarayıcılar, çok işlevli yazıcılar, telefon sistemleri ve SIP terminal cihazlarından oluşan İletişim Çözümleri.
  • Mobil çalışanların üretkenliğini artıran Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayarlar, Toughpad kurumsal tabletler ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemlerinden oluşan Bilgisayar Ürün Çözümleri. Panasonic, 2014 yılında dayanıklı ve uzun ömürlü dizüstü bilgisayar satışlarında Panasonic Toughbook ile %70,1 gelir payı, dayanıklı kurumsal tablet satışlarında Panasonic Toughpad ile %57,1 gelir payı elde ederek Avrupa çapında pazar lideri olmuştur (VDC Research, Mart 2015).
  • Yayın & ProAV ürünleri, güvenlik, yangın alarm sistemleri ve endüstriyel tıbbi görüş (IMV) teknolojisinden oluşan Profesyonel Kamera Çözümleri.
  • Video gözetim kameraları ve kaydediciler, video interkom sistemleri, erişim kontrolü, davetsiz misafir alarmları ve yangın alarm sistemlerinden oluşan Güvenlik Çözümleri.
  • Projeksiyon cihazları ve profesyonel görüntüleyicilerden oluşan Görsel Sistem Çözümleri. En geniş Görsel ürün çeşitliliğini sunan Panasonic, Avrupa projeksiyon cihazları pazarında %43,9 pazar payıyla lider konumdadır. (Futuresource >5klm (Ocak-Mart 2015) D-Cinema hariç) 


  Share  Paylaş
Panasonic
Hakkında
Panasonic Corporation, geniş çaplı tüketici, işletme ve sanayi ihtiyaçları için elektronik ürünlerin geliştirilmesi ve imalatında dünya lideridir. Merkezi Japonya’nın Osaka şehrinde yer alan ve 31 Mart 2009 tarihinde sona eren mali yılda 7.77 trilyon Yen (78.4 milyar ABD doları) konsolide net satış açıklayan şirketin hisseleri Tokyo, Osaka, Nagoya ve New York (NYSE: PC) borsalarında işlem görmektedir. Kurulduğu ilk günden itibaren iş faaliyetleri aracılığıyla toplumlara katkı sunmayı amaçlamış bir marka olan Panasonic, tüm ürünlerinde güvenlik, rahatlık ve ulaşılabilirliği mümkün kılarak tüketicilerin yaşamlarına değer katmayı hedeflemektedir. İnsan yaşamına, sağlık ve güvenliğe, ürün kalitesine, müşteri memnuniyetine ve yeşil teknolojilere verdiği önemle farklılaşan Panasonic vizyonunun temel taşları, nerede ve ne zaman olursa olsun toplumdaki mevcut ağlara katkıda bulunmak ve küresel düzlemde hep birlikte varolmaktır. 29 yıldan bu yana Türkiye’de yer alan bir marka olan Panasonic, 2010 yılında Panasonic Elektronik Satış A.Ş. olarak Türk tüketicilere hızlı ve doğrudan hizmet vermeye başlamıştır.