Haberler / PayU Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
29.01.2018

Yanı başımızdaki tehlikeye büyük engel 
 
E-ticaret ekosistemi büyürken dolandırıcılar da yeni açıklar peşinde koşuyor. 2017 yılında Türkiye'nin e-ticaret sektöründe 66,5 milyon liralık dolandırıcılık girişimini önleyen PayU Türkiye, yüzde 99'u geçen yakalama oranı ile hem müşterileri hem de işyerlerini korumayı sürdürürken ülke ekonomisine de katkı sağlıyor.  
 
E-ticaret ekosistemi büyüdükçe sahtecilik veya dolandırıcılık anlamına gelen “fraud” girişimleri de sektörü olumsuz etkileyen bir faktör olarak öne çıkmaya devam ediyor.  “Fraud”, genellikle maddi ve itibari kayba yol açıp adli soruşturmaya da konu olabiliyor. E-ticaret alanında ise; başkalarına ait kredi ya da banka kartı ile herhangi bir işyerinden işlem yaparak haksız kazanç sağlamak, bu sayede gerçek kart hamili, işyeri ya da bankayı zarara uğratmak şeklinde kendini gösteriyor.  
 
PayU Türkiye, Türkiye'de en çok ciro geçiren ödeme kuruluşu. Bu nedenle fraud işlemlere karşı aldığı güvenlik çözümleri ile de farkını ortaya koyuyor. Yıllardır kullandığı yapay zekâ destekli çözümlerin yanı sıra diğer ileri teknoloji sahtecilik önleme filtreleri sayesinde, kurulduğu 2011 yılından bu yana işyerlerini ve kart sahiplerini milyonlarca liralık zarardan kurtarıyor.
 
2017 yılında ise kendi sistemleri üzerinden yapılan işlemlerde, 66,5 milyon liralık dolandırıcılık (fraud) girişimini engelleyerek 918 işyeri ve 29 bin 625 müşteriyi dolandırılmaktan kurtardı. Yıl içinde tek seferde gerçekleştirilmeye çalışılan en yüksek tutarlı dolandırıcılık girişimi ise 126.301 TL oldu.
 
PayU, birçok katma değerli hizmet sunduğu entegre e-ticaret işletmeleri üzerinden geçen işlemlerde, 2016 yılında da yüzde 100'e yakın bir yakalama oranı ile 56 milyon liralık dolandırıcılık girişiminin önüne geçerek yüzlerce işyerini zor duruma düşmekten kurtarmıştı. PayU, ödeme altyapısını kullanan kart hamili, işyeri ya da bankaları sektörde güvenilirliği kabul görmüş teknolojilerle koruma altına alıyor ve mali açıdan büyük zararlara uğramalarının önüne geçiyor.
 
İleri düzey teknoloji üzerine kurulmuş sanal POS çözümleri ile birlikte müşterilerine gelişmiş dolandırıcılık filtreleri hizmeti de veren PayU yaptığı açıklamada, sektörel bazda dolandırıcılık girişimlerinin oranlarını da kamuoyu ile paylaştı. 2017 yılında daha önceki yıllara göre bir değişim gözlendi ve giyim sektörü dolandırıcılık girişimlerinin en fazla yaşandığı sektör olarak dikkat çekti. Bu değişimin nedeni, bazı işyerlerine yapılan yüksek tutarlı “fraud” saldırıları olarak açıklandı. Giyim sektörünü sırasıyla “katalog” kategorisi içinde değerlendirilen çok amaçlı ürün satan mağazalar, elektronik, turizm, ayakkabı, aksesuar ve spor malzemeleri izledi.
 
Sektörlere göre oranlar
 
2015   2016   2017
Sektör Oran   Sektör Oran   Sektör Oran
Elektronik 37%   Elektronik 30%   Giyim 39%
Katalog 25%   Katalog 16%   Katalog 26%
Turizm 13%   Turizm 15%   Elektronik 14%
Mobilya 7%   Giyim 10%   Turizm 6%
Giyim 6%   Kuyum 9%   Ayakkabı 2%
Aksesuar 3%   Aksesuar 4%   Aksesuar 2%
Besin Takviye 2%   Kırtasiye 4%   Spor Malzemeleri 1%
Diğer 7%   Diğer 12%   Diğer 10%
 
 
“Fraud” rakamları
 
  2015 2016 2017
Tespit Tutar 47.832.381 56.379.780 66,504,184.00
Tespit Adet 52.512 56.627 48,059
Tespit Oran 99% 99% 99%
Etkilenen İşyeri 888 1,230 918
Etkilenen Müşteri 33.026 33.888 29.625
 
Dolandırıcılar gece iş başında!
PayU'nun yaptığı açıklamaya göre, “en yüksek risk grubu” altında cep telefonu ve elektronik eşya, kuyum, uçak bileti gibi hızlı nakde dönüştürülebilen, “yükte hafif, pahada ağır” ürünler satan işyerleri bulunuyor.
 
Şirkete göre, yeni ürün lansmanlarının yanı sıra yılbaşı, okul dönemi gibi kampanya dönemlerinde ve 2017'de Türkiye'de de oldukça yoğun ilgiyle karşılanan Black Friday gibi özel dönemlerde dolandırıcılık girişimleri yüzde 30'a yakın bir artış gösterdi.
Gün içinde “fraud” girişimlerinin yoğunluğu ise en çok 19.00- 01.00 saatleri arasında artıyor. PayU'nun verilerine göre, gün içinde 06.00- 07.00 saatleri arası 514 fraud girişimi ile en az girişimin yaşandığı saatler olurken; 22.00- 23.00 saatleri arası ise 3 bin 320 fraud girişimi ile fraud girişimlerinin en yoğun görüldüğü saatler olarak zirvede yer alıyor.
 
“Yol kazalarının yaşanmaması için yatırımlarımızı artırıyoruz”
Konuyla ilgili bilgi veren PayU Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tombul, “Sektörel raporlara göre Fraud hacmi, e-ticaret hacmi ile doğru orantılı büyüyor.  Kimi kategorilerde dönemsel ve kimi işyerlerinde ise bilinçli fraud vakalarının yaşandığını, yüksek hacimli fraud ve chargeback zararları ile karşılaşan işyerlerinin ise faaliyetlerini sürdüremediklerini biliyoruz. PayU olarak her türlü senaryo için gerekli önleme yöntemlerine sahibiz, sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme ve yol kazalarının yaşanmaması için yazılımsal ve donanımsal olarak anti-fraud alanına yönelik yatırımlarımızı artırıyoruz” dedi. Bu noktada temel amaçlarının büyüme ile fraud'un ters orantılı hareket etmesine katkı sağlamak olduğunu vurgulayan Tombul, sözlerine şöyle devam etti: “Amacımıza eriştiğimizi bizimle çalışan üye işyerlerimizin verilerinden net bir şekilde görebiliyoruz. İşyerlerimizin ciroları arttıkça karşılaştıkları fraud saldırıları da artıyor, bu işlemleri gerek otorizasyon öncesi gerekse de otorizasyon esnasında tespit edip gerekli aksiyonları alıyoruz. Bize gelen bilgiler, dolandırıcıların PayU ile çalışan işyerlerini takip ettikleri ve tercih etmedikleri yönünde.”
 
“Global bir güç haline geliyoruz”
PayU, anti-fraud alanındaki yatırımlarına devam etmekle birlikte bu alanda işbirliklerini de kuvvetlendiriyor. Dünyanın önde gelen bir sahtecilik izleme/önleme şirketi ile işbirliğinin temellerini atan PayU, 2018 yılında da bu alanda liderliğini sürdürmeyi hedefliyor. Konu ile ilgili bilgi veren PayU'nun EMEA bölgesinden sorumlu sahtecilik izleme ve önleme yöneticisi Ercüment Demir, “PayU'nun uluslararası markalarla ve işyerleriyle işbirlikleri doğrultusunda artan işlem hacmi ve yurt dışı operasyonlarıyla global bir güç haline geliyoruz. Bu nedenle fraud çözümlerimizi hizmet verdiğimiz tüm ülkelerde kusursuz hale getirmek amacıyla tamamen kendi geliştirmiş olduğumuz anti-fraud yazılımımız ile alanında oldukça tecrübeli bir başka yazılımı entegre ediyoruz. Yakın zamanda bu konuyla ilgili farklı çalışmalarımız da olacak” dedi.
 
“Başıma gelmez!” diye düşünmeyin! Fraud küçükten büyüğe tüm işletmelerin sorunu!

  • Sattığı üründen bağımsız olarak küçük ya da büyük her e-ticaret mağazası fraud işlemlere maruz kalabilir. İşyerlerinin en büyük yanılgılarından biri, fraud'u büyük firmaların bir sorunu olarak görmeleri oluyor.
  • Fraud konusunda bilinçli olmak ve anti-fraud hizmeti sunan ödeme kuruluşlarıyla çalışmak, olası zararların önüne geçmek için atılacak en büyük adımlardan biri. Bununla birlikte kendisinden anti-fraud hizmeti alınan firmanın sistemini eksiksiz şekilde entegre etmek, işlem verilerinin incelenmesi konusunda kritik önem taşıyor. Müşteri verilerinin gizliliğini ihlal etmeksizin, gerçekleştirilen işleme ait işlem tarihi, işlem bilgisi, kargo adresi vb. çalıştığınız firma tarafından istenecek bilgilerin doğru ve eksiksiz iletilmesi anti-fraud kalkanınızı güçlendirecektir.
  • Değişen teslimat adresleri, ortalamanın çok üzerinde gerçekleşen işlem tutarları, sıklaşan işlem periyodu gibi senaryolar için uyarı mekanizmaları geliştirilmeli.
  • Şüpheli bulunan her türlü işlem için çalışılan banka ya da ödeme kuruluşları ile iletişime geçilerek bilgi alınmalı.  
  • Kart ile gerçekleştirilen tüm işlemlerin iadeleri yine POS üzerinden yapılmalı ve talep edilen hesaba ya da elden iade yapılmamalı.
  • Hangi işlemin chargeback olup olmadığı konusunda bilinçli olunmalı.
 
İlgili Kişi       
Ayşe Ekin Gündüz
ayseg@marjinal.com.tr
Marjinal Porter Novelli                 
0212 219 29 71
 
PayU Türkiye hakkında
Dünyanın en önemli medya ve e-ticaret markalarını bünyesinde bulunduran Naspers'ın bir iştiraki olan PayU, şu an 4 kıtada, 16 ülkede faaliyet gösteriyor. Dünyada 250'den farklı lokal ödeme yöntemi sunan PayU, Türkiye'de 2011 yılının Eylül ayında faaliyet göstermeye başladı ve 10.000'den fazla işletme ile çalışmaktadır. PayU, Visa ve MasterCard tarafından onaylanan Türkiye'nin ilk ödeme servis sağlayıcısıdır. Sanal POS çözümleri, gelişmiş sahtecilik (fraud) önleme filtreleri, 7 gün 24 saat hizmet veren uzman sahtecilik izleme ekibi ve daha birçok servisle PayU Türkiye, bir yandan e-ticaret işletmelerinin hizmet kalitesini artırırken, diğer yandan Türkiye'nin önde gelen banka ve lisansör kuruluşlarıyla yaptığı iş birlikleriyle sektöre yenilikçi bir hizmet anlayışı getirmektedir. Detaylı bilgi için: www.payu.com.tr
 
 


  Share  Paylaş
PayU
Hakkında
Dünyanın en önemli medya ve e-ticaret markalarını bünyesinde bulunduran Naspers’ın bir iştiraki olan PayU, şu an 4 kıtada, 16 ülkede 2,3 milyar kullanıcıya hizmet sunuyor. PayU, dünyada 250.000’den fazla üye iş yerine yerel ve uluslararası kredi kartı, banka kartı, nakit ödeme, havale, e-cüzdan, teslimatta ödeme, hazır kart, sadakat puanı ve taksit gibi 250’den farklı lokal ödeme yöntemi sunarken bu ödeme çözümlerinde Türk lirası da dahil 25’den fazla para birimi ile işlem yapılabilmektedir. Dünya genelinde 70’i aşkın banka ve 15 finansal kurum ile işbirliği de yapan PayU, Türkiye’de 2011 yılının Eylül ayında faaliyet göstermeye başladı ve 5.000'den fazla aktif işletme ile çalışmaktadır. PayU, ayrıca Visa ve MasterCard tarafından onaylanan Türkiye'nin ilk ödeme servis sağlayıcısıdır. Sanal POS çözümleri, gelişmiş sahtecilik (fraud) önleme filtreleri, 7 gün 24 saat hizmet veren uzman sahtecilik izleme ekibi ve daha birçok servisle PayU Türkiye, bir yandan e-ticaret işletmelerinin hizmet kalitesini artırırken diğer yandan Türkiye’nin önde gelen banka ve lisansör kuruluşlarıyla yaptığı iş birlikleriyle sektöre yenilikçi bir hizmet anlayışı getirmektedir. Detaylı bilgi için: