Haberler / TEDMEM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
26.10.2017

Ünlü felsefe profesöründen “can” eğitimi

Türkiye'nin en önemli felsefecilerinden Prof. Dr. Ahmet İnam TEDMEM Kürsü'nün konuğu oldu. Sınav sistemlerinde önemli değişikliklerin tartışıldığı günlerde Prof. İnam, herkesin göz ardı ettiği bir gerçeği hatırlattı: "Eğitim anlayışımızın temelinde çok farkına varmadığımız insan ve hayat anlayışı bulunmalı. Her can biriciktir. Öğretmen kimi yetiştiriyorsun? –O bir can. Hekim kimi tedavi ediyorsun? –Hayır o bir hasta değil o bir can. Biz canız!”

Türk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM, Türkiye'nin bugününü daha iyi anlamamıza ve geleceğe ilişkin öngörüler geliştirebilmemize katkı sağlayacak paylaşımlarda bulunmak için alanında öncü isimleri ağırlamaya devam ediyor. TEDMEM Kürsü'nün Ekim ayı konuğu ülkemizin en önemli felsefecilerinden Prof. Dr. Ahmet İnam oldu.

Eğitimi bir insan anlayışı olarak gören Ahmet İnam; TEDMEM Kürsü'deki “Can Eğitimi”  başlıklı konuşması ile "can" kavramı üzerinde durarak bu kavramın insanı şekillendiren eğitim içindeki yerini vurguladı. “Can, özlediğimiz bir bütünlüktür. İnsanın beden, duygu, akıl, çevre ve evrenle ilişkilerini sentezleyebilme özelliğidir” diyen Ahmet İnam, kendi öykümüzü yazabilmemiz için "can"ı yakalayabilecek bir nesil arayışında olmamız gerektiğini ifade etti.

Prof. İnam, şunları söyledi:
“Vereceğimiz can eğitimi ufuk açacak, can olmanın enginliğini duyuracak bir eğitim olmalı. Can olmak aynı zamanda güzel insan olmak. Üniversiteye geldiklerinde içleri çıkmış, posaları kalmış bir gençlikle karşılaşıyoruz. Oysa gençlerimiz bizim can tomurcuklarımız. Onların enerjilerine ihtiyacımız var. Yalnızca para kazanmak için matematik öğreten, yaşam sevinci duymayan bir öğretmen ne öğretebilir gençlere? Yaşama sevincini duyamayan, can olmayan, yaşama beceriksizi insanlar eğitim alanından uzaklaştırılmalı. Çocuklarımıza eğitim adı altında zarar veriyoruz. Eğitimin, müfredattaki kazanımların ötesine geçerek insana dair bir düşünme ve hayata dair bir görüş kazandırması gerekir. Önemli olan matematik veya biyoloji testi çözmek değil, bu dersleri öğrenirken insana dair bir kavrayış edinebilmektir. Eğitim anlayışımızın temelinde çok farkına varmadığımız insan ve hayat anlayışı bulunmalı. Her can biriciktir. Öğretmen kimi yetiştiriyorsun? –O bir can. Hekim kimi tedavi ediyorsun? –Hayır o bir hasta değil o bir can. Biz canız!”
 
İlgili Kişi:
Cumhur Karabacakoğlu
cumhurk@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
 
www.turkegitimdernegi.org.tr
Türk Eğitim Derneği, 1928 yılında, Atatürk'ün önderliğinde ve çoğu Cumhuriyetin kurucuları arasında yer alan isimlerin bir araya gelmesiyle kurulmuştur. Başarılı fakat olanakları sınırlı öğrencilere burslar vermeyi, yurt içinde ve dışında yabancı dilde eğitim veren okullar ve yurtlar açmayı, Türk eğitim standartlarını çağdaş seviyeye taşıyacak bilimsel platformlar oluşturmayı, eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri konusunda toplumu bilinçlendirmeyi ve Türk eğitim politikasının oluşturulmasına katkıda bulunmayı misyon edinmiş köklü bir sivil toplum kuruluşudur. Türk Eğitim Derneği; Üniversitesi, 38 okulu, temsilcilikleri, öğrenci yurtları, düşünce kuruluşu, senfoni orkestrası, okullarının mezun dernekleri ve spor kulüpleri ile faaliyet göstermektedir.
 
www.tedmem.org
TEDMEM, eğitim sistemi için kanıta dayalı araştırma verisi, fikir ve yayın üretip kamuoyuna mal etmeyi amaçlayan bağımsız bir düşünce kuruluşudur. Gerçekleştireceği çalışmaların temel amacı, bu ülkenin bütün çocuklarının daha mutlu bir geleceğe kavuşması için hizmet etmektir. Bu hizmeti yürütürken, eğitim politikalarında alışılmış olan düşünce ve duygu kalıplarının ötesine geçmeyi hedef olarak görmektedir. Kar amacı gütmeyen TEDMEM güncel tartışmaların üzerinde, herhangi bir partiye bağlı-bağımlı olmayan bir örgütsel yapıya sahiptir. TEDMEM, 27 Kasım 2012 tarihinden beri ülkemizin ve dünyanın bilgi birikimini ortaya çıkarmak, geliştirilmesine katkı sağlamak ve yaygınlaştırmak için faaliyet göstermektedir.
 

 


  Share  Paylaş
TEDMEM
Hakkında
Kurulduğu günden beri, Türkiye'nin geleceğini belirleyen ana eksenin eğitim olduğu bilinciyle hareket eden Türk Eğitim Derneği, ana işlevlerinden biri olan sivil toplum faaliyetlerini yürütmek amacıyla, bünyesinde TEDMEM adı altında bir birim oluşturmuştur. TEDMEM, eğitim sistemi için proaktif bir şekilde, kanıta dayalı araştırma verisi, fikir ve yayın üretip kamuoyuna mal etmeyi amaçlayan bağımsız bir düşünce kuruluşudur. Yapacağı bütün çalışmaların temel amacı, bu ülkenin bütün çocuklarının daha mutlu bir geleceğe kavuşması için hizmet etmektir. Bu hizmeti yürütürken, eğitim politikalarında alışılmış olan düşünce ve duygu kalıplarının ötesine geçmeyi hedef olarak görmektedir. Kar amaçlı olmayan TEDMEM, güncel tartışmaların üzerinde, herhangi bir partiye bağlı-bağımlı olmayan bir örgütsel yapıya sahiptir. Eğitimin ekonomisi, mimarisi, tarihi, psikolojisi, pedagojisi, sosyolojisi vb. alanlar araştırma konuları arasındadır. Yaptığı çalışmalarda güncelin yanı sıra, geleceğe odaklı bir bakış açısı tercih edilmektedir.