Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
24.11.2017

SosyalUp, sosyal girişim ekosisteminde dayanışmayı güçlendiriyor
 
Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) öncülük ettiği Türkiye'nin sosyal fayda odaklı ilk iletişim platformu olan SosyalUp, sivil toplum bilincini yükselterek, sosyal problemleri çözmeye odaklanan aktörleri bir araya getiriyor.

Sosyal girişimciliği ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini kurumsal kimliğinin bir parçası haline getiren BKM'nin öncülüğüyle açılan SosyalUp sitesi; STK'lar, sosyal girişimler, akademisyenler, sivil girişimler ve gönüllüleri kapsayan büyük bir ekosistem için haber, nitelikli içerik, iletişim ve etkileşim olanağı sunuyor. SosyalUp sitesi üzerinden sosyal girişimcilik ekosistemindeki tüm gelişmeler, bu alanda gerçekleştirilen çalışmalar ve atılan adımlar ile toplumlara nasıl bir fayda ve değer üretildiği takip edilebiliyor.

Kurumsal ve bireysel anlamda doğru kaynağa hızlı erişilebilirliği sağlayan, nitelikli içerikleri kamuoyuyla paylaşan ve sosyal fayda amacıyla çalışan her kesimi destekleyecek bir iletişim platformu olan SosyalUp ile STK'lara yeni iletişim fırsatları sağlanarak bağış kültürünün dijital olanaklarla gelişmesine de katkı sunuluyor.
 
Bağış kültüründe dijitalleşme etkisi
Türkiye'deki bağış oranlarının düşük olması gerçeğinden hareket eden BKM, sunduğu teknoloji altyapısıyla toplum ile STK'lar arasında köprüler kurmayı misyon edindi. Başlattığı e-bağış seferberliği kapsamında BKM Express  aracılığıyla STK'lara saniyeler içerisinde hızlı, güvenli ve kolay bağış toplanması sağlandı. Toplamda 176.000 dijital bağış işlemi sonucunda elde edilen 3,5 milyon TL çeşitli STK'lara ve vakıflara aktarıldı.
 
BKM Express'e “Pozitif Sosyal Etki” ödülü
Bundan 5 yıl önce hayata geçen Türkiye'nin  ulusal dijital cüzdanı BKM Express, kullanıcılarına sağladığı hızlı kolay ve güvenli alışveriş deneyiminden sonra Türkiye'yi e-bağış kavramıyla da tanıştırdı ve sosyal faydayı hedefleyen başarılı projesi sayesinde “Dönüştüren Pazarlama Etkisi-Pozitif Sosyal Etki (Toplumsal Alan)” kategorisinde Felis Ödülü'nün sahibi oldu.

Bağış kültürünün daha adil bir toplumun anahtarı olduğunu belirten BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, “Sağlık, çocuklar, kadınlar, hayvanlar, doğa gibi farklı alanlarda sorunların çözümü ve ihtiyaç sahiplerine destek olmak için çalışan sivil toplum kuruluşları, amaçlarını yerine getirebilmek için bağışlara ihtiyaç duyuyor. ABD'de kişi başı ortalama bağış miktarı 1150 dolar civarındayken, Türkiye'de bu rakam ne yazık ki 17 TL ile sınırlı. Bağış toplanmasının önündeki engellerden biri geleneksel yöntemlere duyulan güvensizlikti. BKM Express ile başlattığımız e-bağış seferberliğiyle, teknoloji altyapısını sivil toplum alanına taşıyarak, bağışların dijital ortamın kolaylık, hız ve güven avantajıyla toplanmasını sağladık. SosyalUp platformumuzla da gelecek günlere ışık tutup toplumu ileriye taşıyacak bir bilgi havuzu oluşturmayı hedefliyoruz. Sivil toplum için bir dayanışma zemini oluşturmaktan ve bu alanda ödüllendirilmiş olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.


İlgili Kişi
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli
(212) 219 29 71
0533 921 43 53
ayseg@marjinal.com.tr


BKM hakkında
1990 yılında kurulan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), halihazırda 28 banka ve iki banka dışı üyeye sahiptir. Bankaların operasyonlarını kolaylaştırma ve operasyonel süreçlerde verimliliği artırma odaklı faaliyetler yürüten BKM, ödeme sistemleri ekosistemine güvenli ve hızlı çözümler üreten teknoloji odaklı bir kurumdur. “Nakitsiz ödemeler toplumu” hedefini sahiplenen bir kurum olarak 2012 yılında Türkiye'nin ilk dijital cüzdanı BKM Express'i hizmete sunmuştur. Türkiye'de nakitsiz ödemeler toplumu hedefi bilincinin artmasına yönelik birçok tanıtım projesine ve iletişim kampanyasına imza atan BKM, sunduğu yenilikçi ödeme teknolojileri ve platformlarıyla da bu hedefe katkı sağlamaktadır. BKM, 2016 yılında Türkiye'nin ilk yerli kartlı ödeme şeması ve markası TROY'u da sektörün hizmetine sunmuştur. Bilgi için: www.bkm.com.tr

 


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.