Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
01.11.2017

Sosyal faydanın iletişim platformu SosyalUp tanıtıldı
 
E-bağış kavramına yönelik farkındalık çalışmaları, sosyal girişimlere yönelik desteği ile bilinen ve 250'den fazla STK ile işbirliği yapan BKM, SosyalUp'ı tanıttı. Türkiye'nin sosyal fayda alanındaki en etkili kurumlarından biri olan BKM, SosyalUp ile sosyal fayda ekosisteminin aktörlerini bir araya getiriyor.  
 
Sosyal girişimciliği ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini kurumsal kimliğinin bir parçası haline getirip 250'den fazla STK için toplamda 3,5 milyon TL bağış yapılmasını sağlayan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Türkiye'nin sosyal fayda odaklı ilk iletişim platformu olan SosyalUp'ı tanıttı. SosyalUp, STK'lar, sosyal girişimler, akademisyenler, sivil girişimler ve gönüllüleri kapsayan büyük bir ekosistem için haber, nitelikli içerik, iletişim ve etkileşim ihtiyaçlarını karşılıyor.
 
E-bağış kavramını Türkiye ile tanıştıran BKM, dijital cüzdanı BKM Express aracılığıyla toplamda 176.000 dijital bağış işlemi sonucunda elde edilen 3,5 milyon TL tutarı çeşitli STK'lara ve vakıflara aktarmıştı. Sosyal faydayı hedefleyen tüm aktörlerin yanında olan BKM, SosyalUp iletişim platformu ile gelecek günlere ışık tutup toplumu ileriye taşıyacak bir bilgi havuzu oluşturmayı hedefliyor.
 
Yuvarla, Givin, Açık Açık ve Askıdanevar gibi sosyal girişim ve Sivil Toplum Kuruluşları'nın da katıldığı SosyalUp lansmanı, sosyal ihtiyaçlara cevap verip sorunlara çözüm bulmayı hedefleyen her kesimden insanı ve kuruluşu bir araya getirdi.
 
Öte yandan katılımcılar arasında yer alan ve sosyal fayda odaklı çalışmalara yönelik duyarlı yaklaşımı ve girişimcilere verdiği destekle dikkat çeken Ayşe Arman, girişimcilerle sohbet etti ve sosyal faydayı amaçlayan çalışmaların daha fazla yayılması gerektiğini vurguladı.
 
Etkinlikte yaptığı sunumda Yuvarla'nın Sivil Toplum Kuruluşları'na olan desteklerinden bahseden Emre Danacı ve Erdi Yerebasmaz şunları söyledi: “Yuvarla ile 15 STK'ya destek olduk, hiç kar elde etmeden şimdiye kadar 600 bin online alışveriş işleminin küsuratlarını yuvarlatarak, kuruşlarla 500 bin TL bağış toplanmasını sağladık. Şimdi ise Yuvarla sadece online değil başlangıç olarak İş Bankası kartlarıyla yapılan tüm küsuratlı harcamalarda kuruşların istenilen STK için bağışlanabilmesini sağlıyor.” Yuvarla, kullanıcılarının bağışladıkları kuruşlar toplamı ayda sadece 3,5 TL olsa da her yıl 1 milyar TL'den fazla kaynak yaratabilme potansiyeline sahip.

Kullanmadığımız eşyalar #durmasındestekolsun diyen, tüm alışverişlerin bağışa dönüştüğü bir mobil uygulama olan Givin, iyi amaçlar için harekete geçen #modernkahramanlar'ın başlattığı bir eğitime destek hareketi. Givin adına konuşan Başak Süer “Givin, evde öylece duran bir vazonun bağışa dönüşmesini sağlıyor, bağışı özgürleştiriyor ve herkesin cebinden para çıkmadan ya da karşılıksız para vermeden iyiliğe destek olmasını sağlıyor. Alınan her şeyin tüm geliri TOG, TEGV, Tohum Otizm, TOÇEV ve Koruncuk ile iyi amaçlara destek olduğu için alışverişin en “iyi” hali de diyoruz” diyerek sosyal faydaya verdikleri önemin altını çizdi.

Geçtiğimiz nisan ayından bu yana geçen kısa sürede şimdiden 10 bin kullanıcıya ulaşıp bireysel bağışı 4 katına çıkaran Givin öylece duran eşyaların ve deneyimlerin bağışa dönüşmesini sağlayarak 130 bin TL bağış potansiyeli ortaya çıkardı. Givin'le kullanıcılar sağladıkları sosyal faydayı da uygulamadan canlı olarak takip edebiliyorlar.

Bağışçı haklarını tanıyan şeffaf, hesap verebilir dernek ve vakıflarla, bağışçıları bir araya getirmek amacıyla kurulmuş bir platform olan Açık Açık, kişilere ve kurumlara 15 alanda fark yaratan sayısı 56'ya ulaşan sivil toplum kuruluşlarını keşfedebilmeleri isterlerse destekleyebilmeleri için bir platform sağlıyor. Açık Açık adına konuşan Renay Onur, “Dünyadaki 136 ülkede kurumlara bağışçılık açısından Türkiye maalesef sondan 18. sırada bulunuyor. Türkiye'de kişi başı STK'ya bağış her 1000 TL'de 7 kuruş ve insanlar yaptıkları bağışı kuruma yapmıyor. ABD'de ise STK'ya bağış her 1000 TL'nin 2 lirası. Açık Açık olarak insanları ve STK'ları birbirine güvenebilecekleri, şeffaf bir düzlemde bir araya getiriyoruz” dedi.

Askıdanevar, 2012 yılından bu yana üniversite öğrencilerine ücretsiz ürün ve hizmet sunulmasını sağlayan bir sosyal girişim. Askıdanevar ve sosyal fayda çalışmaları hakkında konuşan Oğuzhan Canım gönüllülük ile sosyal fayda arasındaki ilişkinin altını çizdi:” Gönüllü kişiler Askıda Ne Var'ın web sitesi üzerinden üniversite öğrencilerine yemek ısmarlayabiliyorken, markalar ise kendi ürün ve hizmetlerini askıya bırakarak sisteme dahil olabiliyorlar. Geçtiğimiz 1 yılda askıya bırakılan ürün ve hizmetlerin sayısı 73.600 adete, bu ürün ve hizmetlerin toplam değeri ise 2,9 milyon TL'ye ulaştı.”
 
Etkinlikte BKM'nin e-bağış konusunda örnek teşkil edip sosyal fayda alanında en aktif kurumlardan bir tanesi olduğunu hatırlatan BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, SosyalUp'ın sosyal girişimler, STK'lar, sivil girişimler için yaratacağı etkiyi şöyle açıkladı: BKM olarak, bağış yapmanın, paylaşmanın daha adil ve farkında bir toplumun anahtarlarından bir tanesi olduğuna inanıyoruz. SosyalUp ile kurumsal ve bireysel anlamda doğru kaynağa hızlı erişilebilirliği sağlayan, nitelikli içerikleri kamuoyuyla paylaşan ve sosyal fayda amacıyla çalışan her kesimi destekleyecek bir iletişim platformunu hayata geçirdik. BKM Express ile yarattığımız e-bağış etkisinin bir benzerini sosyal fayda alanında yaratıp bu alanda çalışan herkese destek olmak istiyoruz.”
 

İlgili Kişi
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli
(212) 219 29 71
0533 921 43 53
ayseg@marjinal.com.tr


BKM hakkında
1990 yılında kurulan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), halihazırda 28 banka ve iki banka dışı üyeye sahiptir. Bankaların operasyonlarını kolaylaştırma ve operasyonel süreçlerde verimliliği artırma odaklı faaliyetler yürüten BKM, ödeme sistemleri ekosistemine güvenli ve hızlı çözümler üreten teknoloji odaklı bir kurumdur. “Nakitsiz ödemeler toplumu” hedefini sahiplenen bir kurum olarak 2012 yılında Türkiye'nin ilk dijital cüzdanı BKM Express'i hizmete sunmuştur. Türkiye'de nakitsiz ödemeler toplumu hedefi bilincinin artmasına yönelik birçok tanıtım projesine ve iletişim kampanyasına imza atan BKM, sunduğu yenilikçi ödeme teknolojileri ve platformlarıyla da bu hedefe katkı sağlamaktadır. BKM, 2016 yılında Türkiye'nin ilk yerli kartlı ödeme şeması ve markası TROY'u da sektörün hizmetine sunmuştur. Bilgi için: www.bkm.com.tr

 
 
 
 


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.