Sevgililer Günü harcamaları 3 kat arttı
Bu yıl hediye tercihinde ev eşyaları öne çıktı
Geliştirdiği ürün ve teknolojilerle müşterilerinin ve tüketicilerin hayatlarını kolaylaştıran ödeme şirketi PayTR'ın açıkladığı verilere göre Sevgililer Günü haftasında yapılan harcamalar geçen yıla kıyasla yüzde 154 arttı. Pandeminin etkisiyle evlerimize kapandığımız bu süreçte, en çok harcama artışının yaşandığı ürün kategorisi ise muhtelif ev eşyaları oldu.
Türk mühendislerinin geliştirdiği yenilikçi ürün ve çözümler sunan ödeme kuruluşu PayTR, Sevgililer Günü haftasında yapılan harcamalara ilişkin verileri açıkladı. Açıklanan verilere göre Sevgililer Günü haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı. Sadece 14 Şubat gününde ise geçen yıla göre artış yüzde 75 seviyesinde gerçekleşti. Ortalama harcama tutarının 120 TL olduğu hafta, en yoğun alışveriş yapılan saat dilimi ise 18:00-21:00 arası oldu.
Verilere göre en çok harcama yapılan kategori “Ev eşyaları” olurken, ikinci sırada “aksesuar ve konfeksiyon mağazaları”, üçüncü sırada “bilgisayar ve benzeri elektronik ürünler”, dördüncü sırada “evcil hayvan mağazaları, evcil hayvan yemi ve malzemeleri”, beşinci sırada ise “kozmetik mağazaları” kategorileri yer aldı. “Kadın hazır giyim mağazaları” kategorisi ise alt sıralarda yer almasıyla dikkat çekti.
“Ev eşyaları ürünlerine talep arttı”
PayTR Genel Müdürü Tarık Tombul, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Bu yıl Sevgililer Günü haftasında geçen yıla kıyasla önemli artışlar gözlemledik. Pandeminin etkisinin hem online alışverişlere hem de tercih edilen kategorilere yansıdığını görüyoruz. Karantina dolayısıyla evlerde vakit geçirdiğimiz bu süreçte tüketicilerin tercihi ev ürünlerinden yana oldu. Aynı şekilde teknoloji ürünleri ve evcil hayvan mağazalarında da yaşanan artış, bu süreçte hayatımızın daha çok evlerimize ve dijital ortama kaydığını gösteriyor.”
İlgili Kişi
Sezin Bulum
Marjinal Porter Novelli
0533 282 29 70
sezinb@marjinal.com.tr
PayTR hakkında
2009 yılında kurulan, 26 Nisan 2016 itibarıyla 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun kapsamında lisanslı bir ödeme kuruluşu olan PayTR Ödeme Hizmetleri A.Ş. güçlü altyapısı, müşteri odaklı yaklaşımı ve deneyimli personeliyle tüketicilerin ve 15 binin üzerinde işyerinin hayatını kolaylaştırmaktadır. Türk mühendislerinin geliştirdiği yenilikçi ürün ve çözümler sunan ödeme kuruluşu PayTR, dijital ortam üzerinden sanal POS başvurusu, sahtecilik önleme, tek entegrasyonla tüm bankalara ulaşma imkanı, tüm yerli ve yabancı banka ve kredi kartlarının yanı sıra ön ödemeli kartlarla işlem yapabilme, tek mutabakat paneli, KPay ile QR kodla ödeme, bakiye yükleme, B2B firmalar için tahsilat modülü, kart saklama ve tek tıkla ödeme (kart saklama) hizmetine ek olarak şirkete özel olan sanal POS'u 2 saatte aktifleştirme, ertesi gün tahsilat ve OvO ile oWallet üzerinden uygulamaya ihtiyaç duymadan Apple Wallet, Google Wallet gibi sistemlerden ödeme alma imkanı sunmaktadır. PayTR, kendi bünyesinde geliştirerek optimize ettiği yazılım ve kontrol mekanizmalarıyla da web mağazalarının sahtecilik kaynaklı kayıplarını en düşük seviyeye indirgemektedir. Yıllardır TOBB Türkiye 100 listesinde yer alan hayatı kolaylaştıran ödeme kuruluşu PayTR, 2019'da Fintech Forum'19'un “Türkiye'nin En Çok Ciro Yapan 3. Fintech Şirketi” ve PSM Awards'un “En İnovatif Ürün” ödüllerinin sahibi olmuştur. Hızlı büyümesiyle de üst üste dört senedir Deloitte Teknoloji Fast 50 listesinde yer bulmuştur. www.paytr.com