Panasonic'in Yüz Tanıma Teknolojisi Danimarka'da Taraftar Güvenliğini Daha Üst Seviyelere Taşıyor
Danimarka Süper Ligi'nde mücadele eden kulüplerden Brøndby IF'nin stadyumu, daha güvenli bir stadyum deneyimi sunmak ve yüksek profilli maçlarda personelin karşılaştığı gerilimi azaltmak için kullanılan Panasonic tarafından sunulan yüz tanıma teknolojisiyle Danimarka'da bir ilk oldu.
Sistem, kara listeye alınmış kişileri tespit etme ve bu kişilerin stadyuma girmesini önleme sürecini otomatik hale getirmek için hizmete alınıyor. Panasonic'in sistemlerinden önce bu süreç güvenlik personeli tarafından manuel olarak yürütülüyordu. Panasonic'in güvenlik kameraları ve FacePRO yüz tanıma yazılımı, listede kayıtlı olan kişileri otomatik olarak tespit edip, gereken işlemi yapmaları için görevlilere mesaj gönderiyor.
Güvenlik önlemlerini ve taraftar güvenliğini artıracak olan sistem, özellikle F.C. Copenhagen ile oynanan derbi maçı gibi yüksek profilli maçlarda önemini kanıtlayacak. Ek olarak, stadyuma giriş prosedürünün otomatik hale getirilmesiyle giriş kapılarında yaşanan yoğunluk azaltılarak taraftarların içeri daha hızlı girmesi sağlanacak.
Bu teknoloji aynı zamanda maç başına ortalama 14.000 seyirci karşısında oynanacak ve kara listeye kayıtlı 100 kişiye kadar seyircinin gelmesi beklenen karşılaşmalarda, çalışanların stadyuma giren taraftarlara daha iyi yardım ve hizmet sunmaya odaklanmasına olanak tanıyor.
Brøndby IF Yönetim Kurulu Başkanı Jesper Jørgensen konuyla ilgili düşüncelerini şu şekilde açıklıyor: “Sistem, giriş kapılarımızda kara listede yer alan kişileri tespit etme konusundaki etkinliğimizi önemli ölçüde artırarak bu kişilerin stadyuma girmesini önlememizi sağlayacak. Taraftarlarımızın stadyumda yaşadıkları keyfi her zaman en iyi hale getirmeye ve mümkün olan en iyi taraftar deneyimini yaratmaya çalışıyoruz. Panasonic'le yaptığımız bu çalışma, doğru yönde atılmış adımların bir tanesi.”
Kişisel gizliliğin korunması
Yüz tanıma teknolojisi, kişisel gizliliği korumak adına kara listede yer almayan kişilere ait görüntü ve verileri depolamıyor. Ayrıca Brøndby'nin kurum içi sunucusunda kayıtlı kişilere ait veriler de internete veya başka herhangi bir sisteme bağlı değil.
Avrupa güvenlik işleri yöneticisi Gerard Figols ise konuyla ilgili şunları söyledi: “Panasonic'in yüz tanıma sistemi, bir yandan tüm verilerin dışarıdan erişime karşı korunmasını sağlarken diğer yandan stadyumdaki güvenlik baskısını azaltarak daha güvenli bir stadyum ortamı oluşturulmasına katkıda bulunuyor. Böylelikle futbolseverlere ve Brøndby IF kulübüne teknolojimizin yüksek profilli maçlarda bile güvenlik standardını yukarılara çekeceği konusunda güvence verebiliyoruz. Taraftarlar sistemin bu konudaki başarısını takdir etmeye başladı bile.”
Endüstri onaylı
Yapılan bağımsız testler sonucunda Ulusal Teknoloji Standartları Enstitüsü (NIST) tarafından dünyanın en yüksek yüz tanıma performansına sahip olduğu onaylanan teknoloji, soldan veya sağdan 45 dereceye, alttan veya üstten 30 dereceye kadar açılarla çekilen ve hatta bir kısmı gizlenen ya da güneş gözlüğü ile kapatılan yüzler gibi geleneksel tekniklerle tanınması zor olan yüzler üzerinde bile kimlik tespiti yapabiliyor. Sistem, bunlara ek olarak son 10 yılda çekilen fotoğraflardaki yüzleri de tanıyor.
Panasonic Güvenlik Çözümleri hakkında daha fazla bilgi için: https://business.panasonic.eu/facepro
İlgili Kişi
Önder Kalkancı
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
onderk@marjinal.com.tr
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
Panasonic Systems Communications Company Europe (PSCEU) teknolojinin arka planda uyum içinde çalışmasını ve şirketlerin özgürce çalışarak başarıya ulaşmalarını kendisine görev edinmektedir. PSCEU'ya göre teknoloji her şeyden önce kusursuz bir işlev göstermelidir. Teknolojik yeteneklerinin arka planda uyum içinde çalıştığına güvenerek sadece müşterilerine odaklanan şirketler başarılı olabilirler. Bu yüzden PSCEU, kurumsal başarı için itici güç olarak, kendisini, müşterilerinin çalışma şekilleriyle son derece uyumlu ve neredeyse görünmez bir şekilde çalışan ürün ve çözümleri geliştirmeye adamaktadır.
PSCEU altı ürün kategorisinden oluşmaktadır:
- Uzaktan kamera, stüdyo kamera ve ENG P2HD'lerde mükemmel bir fiyat-performans ve sorunsuz işlem sağlayan Yayın & ProAV, hikâyeyi en yüksek kaliteli ürün ve çözümlerle anlatma özgürlüğü sunar. VariCam'in sinema kamera modelleri ve EVA1'in gerçek 4K ve Yüksek Dinamik Aralık (HDR) desteğiyle olan uyumu; bu ürünleri sinema, televizyon, belgesel ve canlı etkinlik prodüksiyonu için en uygun çözüm yapmaktadır.
- Dünyanın önde gelen telefon sistemleri, SIP terminal cihazları ve profesyonel ağ tarayıcılarını sunan İletişim Çözümleri, bağlantı yerine iletişime odaklanma özgürlüğü sunmaktadır.
- Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayar, kurumsal tablet, el terminalleri ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemleriyle mobil çalışanların verimliliklerini artırmasına yardımcı olan Kurumsal Mobil Çözümler. Avrupa'da pazar lideri olarak Panasonic'in dayanıklı dizüstü bilgisayar ve tablet satışlarında 2017 yılında yüzde 57'lik pazar payı bulunmaktadır (VDC Research, Mart 2018).
- Kullanıcılarına tıp, yaşam bilimleri, ProAV ve endüstri uygulamaları üreten Endüstriyel Tıbbi Vizyon. Ürün portföyü, tamamlanmış ve OEM kamera çözümleri sunarak; kullanıcılarına görülemeyeni görme özgürlüğünü sunmaktadır.
- Kanıtlanmış bir kalite sunan CCTV görüntüsü mirası üzerine kurulan Güvenlik Çözümleri. Son derece güvenilir, gelişmiş teknolojik kamera ve görüntü kaydetme sistemlerini kullanan çözümler, tüm çevresel şartlarda en yüksek görüntü kalitesi sunarak kullanıcılarına güvende hissetme özgürlüğü sunmaktadır.
- Profesyonel görüntü ve projektör yelpazesi sunan ve Görsel İşitsel profesyonellerine yaratma özgürlüğü sağlayan Görsel Sistem Çözümleri. Pazarda yüzde 39 pazar payı ile Avrupa'nın yüksek parlaklık projektörü pazarına liderlik etmektedir (Futuresource >5klm FY17 Q3. 4K & dijital kamera hariç).
Panasonic hakkında
Panasonic Corporation, tüketici elektroniği, konut, otomotiv ve B2B işletmelerindeki müşteriler için çeşitli elektronik teknolojileri ve çözümleriyle bir dünya lideridir. 2018 yılında 100. kuruluş yıldönümünü kutlayan şirket, dünya çapında yaygınlaşarak 582 yan kuruluşu ve 87 bağlı şirketiyle dünya çapında faaliyet göstermektedir. Şirket 31 Mart 2019 tarihinde sona eren mali yıl için 62,5 milyar Euro değerinde net satış açıklamıştır. Bölgesel hatları boyunca inovasyonlarıyla yeni değerlerin peşinden gitme kararlılığına sahip olan Panasonic, müşterileri için daha iyi bir hayat ve daha iyi bir dünya yaratmak için teknolojiyi kullanmaktadır. Daha fazla bilgi için: http://www.panasonic.com/global