Panasonic kurumsal dönüşümü kolaylaştıran Gemba Süreç İnovasyonunu tanıttı
Panasonic bugün üretim, lojistik ve perakende sektörlerinde yer alan Avrupalı müşterilerinin verimliliğini ve müşteri memnuniyetini artırmak için inovasyon yapmalarını sağlayacak Gemba Süreç İnovasyonu adı verilen B2B çözümler inisiyatifini tanıttı. Gemba Süreç İnovasyonu, müşterilerinin her şeyi kökten değiştiren sosyal ve teknolojik değişimler karşısında iş yapış şekillerini geliştirmek için Panasonic'in kurumsallığa, teknolojiye ve çözümlere yönelik geniş bilgi birikiminden güç alıyor.
Japonca bir kelime olan “gemba”, “asıl yer” anlamına geliyor ve kurumlar için değerlerin üretildiği ve problemlerin giderildiği yer anlamında kullanılıyor. Gemba Süreç İnovasyonu, Kaizen gibi başarılı kurumsal dönüşüm felsefelerinin izinden gidiyor. Ayrıca, şirketlerin teknolojinin sunduğu bilgi akışını ve fabrika katı, depo veya satış noktalarındaki operasyonlarda görev alan insanları optimize ediyor.
Panasonic System Communication Company Europe Genel Müdürü Tetsuya Fujiwara, konuyla ilgili şunları söyledi: “Üretim, lojistik ve perakende sektörlerinde yer alan şirketler, gelişmekte olan sosyal trendlerin ve yıkıcı teknolojilerin neden olduğu büyük güçlüklerle karşı karşıya. Panasonic olarak odağımızı donanım ve benzeri ürünler satmaktan, kurumsal müşterilerimizin bu güçlüklerin üstesinden gelmesini sağlayacak entegre çözümler sağlamaya kaydırdık bile. Gemba Süreç İnovasyonu, danışmanlığa ve çözümlere yönlendirdiğimiz odağı üst seviyelere taşıyor.”
Gemba uzmanlığı
Panasonic Gemba Süreç İnovasyonu takımı, kurumsal müşterilerimizin güçlüklerini anlıyor ve bu anlayışından güç alarak, çekirdek operasyonların gerçekleştirdiği her alan anlamına gelen bütün gembaları yeniden değerlendiriyor. Daha sonra, sağlanan etkiyi ve verimliliği iyileştirecek yeni süreçler ve son teknoloji çözümleri tasarlanıyor. Anahtar performans göstergelerine sahip pilot projeler yürütülüyor ve kurumun tamamında kullanılmadan önce optimize ediliyor.
Fujiwara sözlerine şu şekilde devam ediyor: “Panasonic'in Avrupa'daki her B2B operasyon alanını, gemba odaklı takımlarla birleştirebilmek için yeniden düzenledik. Üretim, lojistik ve perakende sektörlerindeki müşterilerimize kurumsal dönüşüm çözümleri sunmaya odaklanmak için kurumsal danışmanlarımızın, analistlerimizin, mühendislerimizin ve tasarımcılarımızın en iyilerini bir araya getiriyoruz.”
Gemba Süreç İnovasyonu
Gemba Süreç İnovasyonu, Panasonic'in üretime yönelik bilgi birikiminden ve çekirdek teknolojilerinden fayda sağlayan büyük bir inisiyatif. Böylece müşterilerin üretim, lojistik ve perakende alanlarındaki süreçlerini yeniliyor.
Gemba Süreç İnovasyonu üç ana alan içerisinde çalışıyor:
- Ürünlerin oluşturulduğu Üretim.
- Ürünler A noktasından B noktasına gittiği Ulaşım Lojistiği – bu aşamada hammaddelerin fabrikaya ulaşmasından, bitmiş ürünlerin paketlenmesi, etiketlenmesi, sıralanması, taşınması ve dağıtılmasına kadar tüm lojistik tedarik zinciri yer alıyor.
- Bir müşterinin veya son kullanıcının ürünle herhangi bir şekilde etkileşim içinde olduğu Perakende Noktası veya Etkileşim Noktası.
Panasonic, her alanda müşterilerinin “fiziksel gemba” katmanını dijital katmanla bağlamalarına yardımcı olarak insanları ve teknolojiyi birbirlerine entegre ederek süreçlerin ve çıktıların sürekli geliştirmesini sağlıyor.
Gemba Süreç İnovasyonu genel şemasına ekten ulaşabilirsiniz.
Panasonic'in Gemba Süreç İnovasyonu ve kurumsal vaka çalışmaları örnekleri hakkında daha fazla bilgi için: https://business.panasonic.co.uk/computer-product/gemba-process-innovation
İlgili kişi:
Önder Kalkancı
Marjinal PorterNovelli
(212) 219 29 71
onderk@marjinal.com.tr
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
Panasonic Systems Communications Company Europe (PSCEU) teknolojinin arka planda uyum içinde çalışmasını ve şirketlerin özgürce çalışarak başarıya ulaşmalarını kendisine görev edinmektedir. PSCEU'ya göre teknoloji her şeyden önce kusursuz bir işlev göstermelidir. Teknolojik yeteneklerinin arka planda uyum içinde çalıştığına güvenerek sadece müşterilerine odaklanan şirketler başarılı olabilirler. Bu yüzden PSCEU, kurumsal başarı için itici güç olarak, kendisini, müşterilerinin çalışma şekilleriyle son derece uyumlu ve neredeyse görünmez bir şekilde çalışan ürün ve çözümleri geliştirmeye adamaktadır.
PSCEU altı ürün kategorisinden oluşmaktadır:
- Uzaktan kamera, stüdyo kamera ve ENG P2HD'lerde mükemmel bir fiyat-performans ve sorunsuz işlem sağlayan Yayın & ProAV, hikâyeyi en yüksek kaliteli ürün ve çözümlerle anlatma özgürlüğü sunar. VariCam'in sinema kamera modelleri ve EVA1'in gerçek 4K ve Yüksek Dinamik Aralık (HDR) desteğiyle olan uyumu; bu ürünleri sinema, televizyon, belgesel ve canlı etkinlik prodüksiyonu için en uygun çözüm yapmaktadır.
- Dünyanın önde gelen telefon sistemleri, SIP terminal cihazları ve profesyonel ağ tarayıcılarını sunan İletişim Çözümleri, bağlantı yerine iletişime odaklanma özgürlüğü sunmaktadır.
- Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayar, kurumsal tablet, el terminalleri ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemleriyle mobil çalışanların verimliliklerini artırmasına yardımcı olan Kurumsal Mobil Çözümler. Avrupa'da pazar lideri olarak Panasonic'in dayanıklı dizüstü bilgisayar ve tablet satışlarında 2018 yılında yüzde 48'lik pazar payı bulunmaktadır (VDC Research, Mart 2019).
- Kullanıcılarına tıp, yaşam bilimleri, ProAV ve endüstri uygulamaları üreten Endüstriyel Tıbbi Vizyon. Ürün portföyü, tamamlanmış ve OEM kamera çözümleri sunarak; kullanıcılarına görülemeyeni görme özgürlüğünü sunmaktadır.
- Kanıtlanmış bir kalite sunan CCTV görüntüsü mirası üzerine kurulan Güvenlik Çözümleri. Son derece güvenilir, gelişmiş teknolojik kamera ve görüntü kaydetme sistemlerini kullanan çözümler, tüm çevresel şartlarda en yüksek görüntü kalitesi sunarak kullanıcılarına güvende hissetme özgürlüğü sunmaktadır.
- Profesyonel görüntü ve projektör yelpazesi sunan ve Görsel İşitsel profesyonellerine yaratma özgürlüğü sağlayan Görsel Sistem Çözümleri. Pazardaki yüzde 39'luk payı ile Avrupa'nın yüksek parlaklık projektörü pazarına liderlik etmektedir (Futuresource >5klm FY17 Q3. 4K & dijital kamera hariç).
Panasonic hakkında
Panasonic Corporation, tüketici elektroniği, konut, otomotiv ve B2B işletmelerindeki müşteriler için çeşitli elektronik teknolojileri ve çözümleriyle bir dünya lideridir. 2018 yılında 100. kuruluş yıldönümünü kutlayan şirket, dünya çapında yaygınlaşarak 582 yan kuruluşu ve 87 bağlı şirketiyle dünya çapında faaliyet göstermektedir. Şirket 31 Mart 2019 tarihinde sona eren mali yıl için 62,5 milyar Euro değerinde net satış açıklamıştır. Bölgesel hatları boyunca inovasyonlarıyla yeni değerlerin peşinden gitme kararlılığına sahip olan Panasonic, müşterileri için daha iyi bir hayat ve daha iyi bir dünya yaratmak için teknolojiyi kullanmaktadır. Daha fazla bilgi için: http://www.panasonic.com/global.